Avatar billede Uvanga Ekspert
06. oktober 2019 - 16:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Iphone flyt kontakter via bilradio

Kontakter fra bilradio.
Jeg har tidligere oprettet et spørgsmål vedr. flytning af kontakter fra Iphone til ny Iphone. Det skulle ske gennem icloud.
Nu er alle kontakter efterfølgende helt automatisk blevet flyttet fra bilradio, til ny Iphone.  Kontakter må jo på en eller anden måde være gemt i bilradio, og så blevet downloaded til ny Iphone.
Er der nogen der har erfaring med dette?
Avatar billede INK Ekspert
06. oktober 2019 - 16:28 #1
Formoder det er et Infotainement Center eller noget tilsvarende og ikke blot en almindelig gammeldags bilradio.
Når jeg tilslutter min iPhone til "Navigationen" i min Skoda Karoq oplades alle kontaktpersoner til systemet og kan bruges af både telefon og som adresser i navigationsdelen. Så svaret er ja, kontaktpersoner gemmes i "radioen".
Ved salg af en bil, er det derfor også vigtigt at slette alle adresser og waypoint (nulstille) navigationen, så man ikke afleverer alt for mange private oplysninger.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. oktober 2019 - 17:49 #2
#1 Tak for svar.
Jo der er tale om Infotainement Center, så det forholder sig som du skriver. I det øjeblik den nye mobil er sat op til kommunikation med Infotainement Center i bilen, er alle kontakter importeret. Så i dette tilfælde var det nemt at få kontakter overført til ny Iphone.
Avatar billede INK Ekspert
06. oktober 2019 - 18:10 #3
#2 Du har så fundet en alternativ metode. Den med iCloud er nok den mest gængse. 😀😀