Avatar billede Btimmer Seniormester
04. oktober 2019 - 10:19 Der er 4 kommentarer

Kan ikke komme på internettet ved roaming

Hej.
Jeg har en Samsung Galaxy A6.
Pludselig kan jeg ikke komme på internettet med dataroaming. Dataroaming er slået til, og der er GB til rådighed. Men når jeg er hjemme og går på Wi-Fi er der ingen problem.
Samsung Support mener det er simkortet der er noget galt med.
Telia Support mener ikke, det kan være simkortet.
Jeg har prøvet at nulstille telefonen til fabriksindstillinger og genindstalleret alt, men intet hjælper. (Jeg har ikke mulighed for at sætte simkort i anden telefon).
Har nogen herinde en bemærkning om hvad som kan være problemet?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2019 - 10:45 #1
problemet må ligge i Telia, hvor dataforbrug skal være åbnet/tilladt, evt. er der fejl at hvis udenlandstelefoni er spærret, så har den også spærret for data. måske en fejl ved Telia. ?    prøv at snakke med en Telia tekniker.
04. oktober 2019 - 11:30 #2
Start med at nulstille netværk/APN indstillinger: ##72786#

En lidt improviseret tjekliste:
-Simkort
- Enhedsindstillinger
- Abonnement / udbyder
- Sørg for at din 4G telefon er sat til at benytte 3G/4G netværk.
- Nulstil APN indstillinger og opret dem manuelt.

Hvis intet hjælper, så lur mig om ikke problemet ligger hos udbyder/simkort. Der er jeg ganske enig med #1.
Avatar billede Btimmer Seniormester
04. oktober 2019 - 18:11 #3
Hej begge to. Tak for jeres kommentarer,
Jeg har hele dagen været i kontakt både med Samsung Support og Telia.
Jeg har simpelthen prøvet alt, men det fungere stadig ikke. Jeg er i Sverige nu og når jeg kommer hjem må jeg prøve simkortet i en anden telefon. God weekend til jer begge,
Avatar billede Btimmer Seniormester
05. oktober 2019 - 13:25 #4
Pludselig idag, og uden jeg har gjort noget som helst, virker alt igen helt uden problem.
Hvad som sker ved jeg ikke. Har spurgt Telia, men de har intet foretaget sig.
Noget mærkelig oplevelse.