Avatar billede Karen Praktikant
10. september 2019 - 10:21 Der er 6 kommentarer

ændre linjefarve til en defaultfarve

Hej
Håber at der er en som kan hjælpe mig.
Hvis jeg i Word ønsker at indsætte fx en figur, så fremkommer der en default stregfarve og fyldfarve (blå), hvordan ændrer jeg den til en anden default farve så den er det samme hver gang jeg åbner et nyt dokument.

Det samme er et problem i ex. Outlook hvis jeg indsætter et udklippet billede, så er rammen rundt om blå, men den kunne jeg godt tænke mig altid var sort, hvor ændrer jeg dette - hvis det er muligt.
PFT
Avatar billede falster Ekspert
10. september 2019 - 10:50 #1
Et bud:

Opret et dokument og indsæt en figur, som du formaterer som ønsket.

Højreklik på den og på "Angiv som standardfigur".

Slet figuren igen.

Gå til fanen "Sidelayout" og gem den som et "Tema" (nok længst til venstre).

Brug det tema, når du opretter nye dokumenter.

Måske kommer der bedre forslag og måske afhænger det af din Word-version.
10. september 2019 - 13:14 #2
Det er farveskemaet der afgør hvilken farve du får som standard. (Markeringsfarve 1)

Du skal vælge et farveskema (på fanen Design) eller oprette dit eget.
Når det er sket skal du vælge fanen Design --> Benyt som standard.

I Outlook kan du vælge forskellige temaer under Indstillinger --> Temaer (når du skriver en besked). Her kan du også vælge farveskema. Også dem du har oprettet i Word eller PowerPoint.

Når du bruger "hurtigformatering" på billeder bliver det altid en sort ramme, men det kan du ændre under kantfarve (hvor farveskemaets farver vises). Det er vist altid markeringsfarve 1 hvis du indsætter en figur.

med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2019 - 14:01 #3
jeg tænker, at disse informationer er gemt i "nomal.dot" - som er det dokument som åbner, når du feks. åbner word… er dog ikke 100% sikker...
11. september 2019 - 16:15 #4
Som jeg har forstået det er den gemt i farveskemaet. Standardfarve er markeringsfarve 1
Avatar billede Karen Praktikant
18. september 2019 - 10:54 #5
Tak for jeres svar, har fået det til at virke i Word, men kan ikke få den til at ændre det i Outlook, Jeg har under "indstillinger" + "temaer" lavet et nyt tema som hedder Tema-sort og når jeg vælger den, så virker det, men den gemmer det ikke, er det ikke muligt at lave den som standard - et eller andet sted??
PFT
18. september 2019 - 12:24 #6
Hmmm  - den gemmer det hos mig :-(
Jeg har testet med Beton og HTML-formatering på mail.