23. juli 2019 - 22:00Der er
29 kommentarer og 1 løsning
Efterlyser en udbyder, der DUER
Jeg har haft STOFA i mange år og tilsidst kunne jeg ikke holde det ud. Der var konstant uregelmæssigheder i forbindelsen. Og nu har jeg så skiftet til YouSee, og det er ENDNU VÆRRE. Kan det virkelig passe, at der ikke findes en Internetudbyder, hvor tingene virker. Positive erfaringer efterlyses.
Så hvad er det der ikke virker? - din trådløse router eller en mobil bredbåndsforbindelse?
Og hvad for en data transportør skal du bruge - mobilt bredbånd, ADSL, KabelTV eller fiber? (har jeg glemt nogen?)
Hvis det bare er dit trådløse netværk der gør knuder, er det jo ikke udbyderen der er problemet, men routeren... - og så kan du jo bare sætte din egen router op, eller udvide med en netextender, eller sætte et MESH netværk op...
Aner ikke hvad jeg skal svare på dine spm. Jeg har jævnlig ingen forbindelse (trådløs) til Internet. Det må vel være udbyderens problem, siden de forsøger at gøre noget ved det, når jeg ringer ind. Ellers gad de vel ikke gøre noget ved det.
Hvis du benytter mobilt bredbånd - altså har en enhed med et SIM-kort, og du har forsøgt at flytte lidt rundt på den, er det delvis udbyderens problem - men lige så meget et spørgsmål om du bor et "dødt" sted for de trådløse mobilsignaler. Så må du undersøge en anden udbyder, om de har bedre dækning.
Snakker vi ADSL/Fiber/kabelTV - altså hvor din internet boks er sluttet til et kabel der kører ud af huset, er det trådløse netværk 100% din egen fornøjelse, og har intet med udbyderen at gøre Den trådløse router de sender med, er blot et minimumsforslag til dig. Det står til enhver tid dig selv frit for at købe en anden (og bedre) router.
Eller sagt på en anden måde - din kabel-udbyders ansvar slutter der hvor kablet går ind i en boks...
Så at skifte udbyder for at få en anden router, er nok en lidt forkert løsning - specielt fordi alle udbydere bruger billige routere...
Men jeg fatter det ikke: Ingen afmine venner har problemer med deres internet????? Hvorfor i alverden har jeg så problemer???????? Jeg har det via telefonstik og bruger min laptop. Stofa gav mig tilsidst en ny ruter, men da havde jeg bestilt hos Yousee, så jeg fik den aldrig prøvet. Og når man spørger "eksperter", så er der masser af bud på, hvilken ruter man skal købe. Hvilken mener du fx?
ikke først gang jeg høre om at stofa har problemer med deres ADSL forbindelse... Har været kunde hos hiper(ejet af TDC) heller ikke noget jeg var imponeret over..
En dårligt opsat bærbar kan selv være problemet. Se i strømstyring i kontrolpanelet. Den må ikke være sat til at lukke wifi og USB ned for at spare strøm, de skal køre maks. Så se på signalstyrken - den bør være ret tæt på maks også - ellers må du flytte på router (må ikke gemmes væk, men skal være synlig, og gerne i ca 1 meters højde på en fri væg (ikke i et hjørne)).
En god forbindelse kræver gode kabler... Stofa kører via antennekablerne; er dise "ude i vejen" fejlbehæftede, bliver forbindelsen ustabil.
Deres (og TDC´s og de andres ) router er ikke specielt god til trådløse signaler.
Jeg havde store problemer med Stofa tilbage i tid; efter fejlsøgning fandt de ud af, at der var fejl på et kabel ude i vejen; kablet ind til mit hus.
Det blev fixet.
Så slukkede jeg for det trådløse signal på deres modem og satte et Google Mesh WiFi netværk op. Jeg har nu aldrig problemer overhovedet (undtaget, når "Grave-Jørgen" graver et kabel over, forstås; men det er næppe Stofas skyld.
Dette gælder Stofa; det samme gælder nok alle andre udbydere, der køber med kablede forbindelser.
#1 din router falder hele tiden af med wifi #2 udbyderens dns ryger hele tiden, derfor brug google: 8.8.8.8 #3 skift til samme firma som din ven der ikke har problemer
1 er når din pc kører via netkabel så virker det jo når det trådløse IKKE virker er fejlen KUN hos dig en udbyder kan ALDRIG styre dit netværk måske er dit valg af router forkert find ud af hvad hastighed din router magter på det trådløse sku meget gerne være det samme som du betaler for ellers smider du penge ud i den blå luft
#): Du skriver, at Den må ikke være sat til at lukke wifi og USB. Det kan jeg ikke finde noget om. Hvor står det? Og hvor finder jeg noget om signalstyrken? Har prøvet at søge på det, men som sædvanlig finder den ikke noget.
#9: Du skriver, at Den må ikke være sat til at lukke wifi og USB. Det kan jeg ikke finde noget om. Hvor står det? Og hvor finder jeg noget om signalstyrken? Har prøvet at søge på det, men som sædvanlig finder den ikke noget.
ZeBx : jeg ved ikke om andre her på siden vil gi mig ret når forbindelsen er i orden frem til routeren ( du får det signalstyrke du betaler for https://www.speedtest.net/result/8379643426 ) og det så ikke virker trådløs må det jo være opsætingen af routeren der fejler
strømstyring (svartid pga jeg sover om natten) indstillinger / system / strømstyring og slumretilstand / Flere indstillinger for strømstyring (obs, er ude til højre) ud for den plan, der er valgt, så klik på 'Skift indstillinger for plan' og derefter 'skift avancerede strømstyringsindstillinger' der er Indstillinger for trådløst netværkskort, klik på + og ret begge til maksimal ydeevne lidt derunder er USB-indstillinger / indstilling for selektiv afbrydelse - begge skal være deaktiveret (så er der altid strøm på portene) Så skal dit wifi-kort være på altid (hvis muligt) Signalstyrke er ligesom på telefon - se på wifi-ikon i systembakken - alle 3 buer bør være fuldt synlige (der er også apps til det, med dette er godt nok og enkelt)
Nu fungerer det hele sgu perfekt, men jeg kigger på det du skriver en af dagene
Synes godt om
1 synes godt om dette
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.