17. juli 2019 - 08:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dokumentoverskrifter samt sidetal øverst i venstre sidehoved.

Hey CW!

Jeg søger en løsning på, hvordan man kan få et stort sidetal oppe i venstre hjørne, samt et 2 linjers sidehoved med Dokumentets titel, samt afsnittets overskrift.

Hvordan er det muligt?

Udseende:

                                                                                        TITEL              | Side
                                                                                        OVERSKRIFT | Tal
17. juli 2019 - 09:32 #1
Hej
Du skal bruge typografien Titel og typografien Overskrift 1 i teksten
https://support.office.com/da-dk/article/anvend-typografier-f8b96097-4d25-4fac-8200-6139c8093109
(for en sikkerheds skyld :-) )

I Sidehovedet skal du:
Indsæt en tabel med 2 rækker og 2 kolonner
Flet de 2 celler til højre (til sidetallet)
I kolonnen til venstre:
Højrestil teksten i begge celler
Indsæt et felt af typen StyleRef i hver celle
Fanen Indsæt --> Menuen Dokumentdele --> Felt
I kategorien Kæder og henvisninger finder du StyleRef og vælger Typografinavnet under Egenskaber. Husk at fjern hak i "Bevar formatering ved opdatering".
Formater det med "Store bogstaver" osv.
Indsæt sidenummer i cellen til højre og formater det.

med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
og formater det så det dækker begge linjer.
17. juli 2019 - 15:20 #2
YES BIRTHE!

Det så smukt, tak tak tak.