Avatar billede dogtown Seniormester
17. juni 2019 - 19:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gemme data i tabel efter burg af DLookUp

Jeg har en database Access hvor en form "frm_Rapport" henter referer til tabel "tbl_rapporter". Det fungerer fint.
[ =DLookUp("Navn";"tbl_Person";"ID_Person = 1") ]

Men det navn ønsker jeg at gemme i tbl_rappoter og i "Person1", det samme fortløbende med person 2, 3 osv. Udfordringen er at hvis navnene i "tbl_Person" ændres, skal de gemte navn forblive som de blev gemt.

Eller er det en helt anden funktion jeg skal bruge?
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2019 - 09:07 #1
Not sure I fully understand the problem.

If you read a record from tbl_Person with the name "Peter Pan" and insert that name into tbl_rappoter then why would the name "Peter Pan" change in tbl_rappoter if you changed it in tbl_Person?

Maybe you need to explain in more detail how you are doing things, or I can alos look at the dB if you send it to me.

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2019 - 09:14 #2
you also have a couple more questions still open which you need to close ;-)