Avatar billede jens Nybegynder
27. august 2001 - 21:39 Der er 5 kommentarer

Ryd op i HTML fra f.eks. Word

Hej

Hvis jeg f.eks. poster noget Word HTML, kan man så ved hjælp af f.eks. et komponent få \"renset\" HTML\'en, altså en slag parser.

Det skal ske serverside igennem et website - så Dreamweawer osv. kan ikke bruges.

Nogen forslag ?

Hilsen
Jens
Avatar billede phrozia Juniormester
27. august 2001 - 21:41 #1
renset for hvad? unødige tags? eller?
Avatar billede jens Nybegynder
27. august 2001 - 21:43 #2
ja - evt. overholdelse af W3
Avatar billede tmceu Praktikant
27. august 2001 - 21:59 #3
Der findes en HTML checker på www.w3.org men jeg ved ikke om den også kan rydde op ?
Avatar billede walla_fantomet Nybegynder
27. august 2001 - 22:06 #4
Jeg tror ikke at der findes noget der kan det! Normal lægger man jo ikke noget ud på nettet som man ikke har brug for - med andre ord man \"renser\" først og udgiver derefter!
Avatar billede jens Nybegynder
27. august 2001 - 22:24 #5
walla_fantomet>> ved det, men som jeg skrev, så er det ikke muligt i den her sag.

den parser der er på w3 kender jeg, men igen, det skal kører serverside..

noget ala http://www.netmechanic.com/toolbox/html-code.htm - den tjekker lidt, men retter ikke.