Avatar billede BennyDahl Juniormester
22. april 2019 - 09:27 Der er 12 kommentarer

Bærbar starter ikke

Min bærbare dell E5530 vil pludselig ikke starte. Efter kort tid slukker power-knappen og indikatorer for wifi og batteri lyser. HD indikatoren blinker rytmisk.
Har prøvet med start disk i dvddrev. Drevet søger og stopper så.
Har fjernet batteri og holdt powerknap inde.
Virker som bios slet ikke aktiveres.
Har også prøver diverse F-taster under opstart.
Med min begrænsede viden kan jeg kun se, at enten er MB stået af, eller også er det cmos batteriet. Desværre sidder sidstnævnte ikke lige tilgængeligt.
Gode råd????

PS Problemet opstod ved genstart efter seneste win 10 opdatering, men det kan jeg ikke se nogen logik i?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2019 - 09:57 #1
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. april 2019 - 10:03 #2
Hvis du bruger den anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand. ser du disse muligheder?
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/e2vRyR
Avatar billede Mikael Ekspert
22. april 2019 - 10:15 #3
Kunne mistænke at din skærm er stået af..

Havde en Acer som lavede nøjagtigt samme nummer, når man prøvede alt som du har gjort..
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. april 2019 - 10:16 #4
Husk at hvis du vil starte op fra en DVD eller USB Skal der stå UEFI/DVD eller UEFI/USB Hvor du vælger
Hvis du ikke får dette frem så prøv at trykke på F2 og gå til fanen SaveAndExit og vælg Optimal settings eller hvad der er af muligheder
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2019 - 10:21 #5
Poko1 er det jeg linker til i #1 Ikke det samme som du foreslår i #2?
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. april 2019 - 10:27 #6
Jo men der er ingen billeder med Og det jeg uploader er en standard fil  Desuden blander jeg mig fordi den Laptop han har er med UEFI.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2019 - 10:30 #7
Efi  Ok så observerer jeg herfra. Og jo der er da billedet i guiden på siden 😊
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. april 2019 - 10:36 #8
Ja de er så tilført senere de var der ikke fra starten!
BennyDahl  Du skriver at du har prøvet alle F taster du er vel ikke kommet ti at trykke på F tasten + F7 samtidig så der er lukket for skærmen?
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. april 2019 - 10:55 #9
Der smuttede et n Fn + F7
Avatar billede BennyDahl Juniormester
22. april 2019 - 11:51 #10
Tak for svarene, men kan heller ikke starte i fejlsikret tilstand. Når jeg tænder får jeg et kort glimt fra hd-lampen, og efter kort tid tænder wifi- og batterilamperne samtidig med at powerknappen slukker og HD-lampen blinker i samme rytme (ser ikke ud som når den læser på HD).
Er begyndt at mistænke grafikkortet, men jeg ved ikke om win vil starte med sort skærm, hvis grafikken er stået af, eller om pc simpelthen slukker så???
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. april 2019 - 12:00 #11
I Det øjeblik du trykker på Power knappen tipper du på esc Så burde Boot menageren fremkomme. PS. med FN + F6 Skruer du op for lyset se om det hjælper?
Hvis Grafikkortet er itu skulle Harddisken alligevel køre videre.
Avatar billede BennyDahl Juniormester
22. april 2019 - 13:52 #12
Det hjalp desværre heller ikke.
Det jeg slet ikke forstår er, at power-knappen slukker efter kort tid, og indikatorlamperne lyser som beskrevet ovenfor (mens power er slukket!).

Har prøvet at sætte en ekstern skærm til, og den var også i sort.