Avatar billede GrafikByB Juniormester
06. januar 2019 - 11:58 Der er 21 kommentarer

Mangler partition

Hej,
Jeg har en acer predator, og har hele tiden haft harddisken delt op i C og D.. Her den anden dag begyndte den at miste kontakt til D. Sådan bare lige ud af det blå. Hvis jeg slukkede computeren, tog strømmen fra og lod den stå i ca 10 min eller mere, så kunne jeg igen få kontakt til D: - indtil den igen smed den.
Jeg besluttede mig så for at geninstallere windows 10 og slettede alt på computeren. Nu kan den slet ikke se D:, men siger at jeg kun har en harddisk på 238GB, hvor jeg så stadig mangler den sidste TB, som var D.
Hvad hulen gør jeg lige for at få fat på den? Virker som om den slet ikke ser resten.
Under computeradministration viser den dette:
https://drive.google.com/file/d/185pe3DuO3qKTDi1HKjgbeNghFUagio40/view?usp=sharing

(håber linket virker)
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2019 - 12:11 #1
Højreklik på C; Drevet vælg formindsk Drev.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2019 - 12:18 #2
Du skulle gerne have tilstrækkeligt plads på dit C:Drev bagefter
Ændre dine drevbogstaver herefter så du får DVD som E.Drev
https://ibb.co/9bf428Z
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2019 - 12:55 #3
sikker på, at c: og d: var på samme fysiske drev? Jeg tror mere på, at det var to drev, og d: er stået af.
Avatar billede GrafikByB Juniormester
06. januar 2019 - 14:01 #4
Nu har jeg haft slukket den igen og taget strømmen fra, og sørme om den ikke er der igen.. På samme måde som før. Drevet er ikke blevet formatteret som resten af computeren, så det er da muligt, at det er et separat drev?

https://drive.google.com/file/d/1fvyUvJGyvWPblnGXbeDBzzwzlvbt2vWX/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1zRPOaEFBn_R40O1DOkyl3NkZ6aonY84i/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1BLC5uTtaVkiT4CHOkdzK1WNJD4IHp4uJ/view?usp=sharing

Hvad hulen gør jeg lige? Nu vil der være kontakt til drevet i et stykke tid totalt random, og så mister den kontakten igen..
Avatar billede GrafikByB Juniormester
06. januar 2019 - 14:02 #5
Alle mine filer ligger der stadig, så det har altså ikke være berørt af, at jeg har totalt formateret computeren. Skal jeg evt prøve at formattere drevet?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2019 - 14:03 #6
#3 Hvor i ligger problemet med de 2 Partitioner?
https://ibb.co/TWVwSTj
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2019 - 14:10 #7
Ok Nu kommer forrige indlæg efter der er skrevet ?? ok jeg gik ud fra at du havde 2 partitioner på samme drev da du kaldte dit ekstra for d drev!
Avatar billede GrafikByB Juniormester
06. januar 2019 - 14:13 #8
#7 - det tænkte jeg faktisk også, at jeg havde. Men kan da godt se, at der figurerer 2 forskellige harddiske. Så giver det vel også mening, at det drev, der står af ikke er påvirket af omfomatteringen? Men leder stadig efter en løsning på, hvorfor det mister kontakten hele tiden.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2019 - 14:31 #9
Prøv at gå i kontrolpanel Indstillinger for Stifinder vælg fanen Vis sæt flueben i Skjulte filer Mapper og Drev
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2019 - 14:39 #10
Er det en Desktop eller en Laptop ?
og er det i sidste tilfælde så en ekstern HD`? Hvis ja så prøv med et Y Kabel.
Avatar billede GrafikByB Juniormester
06. januar 2019 - 15:53 #11
#9 jeg får allerede vist skjulte mapper og drev, og det er en laptop og ikke ekstern
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2019 - 17:05 #12
Har du alle driverne og opdateringer på plads efter geninstallering?
Avatar billede GrafikByB Juniormester
06. januar 2019 - 17:08 #13
#12 det skulle jeg mene, men grunden til at jeg omformatterede var jo netop, at den begyndte at stå af og ikke have kontakt..
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2019 - 17:21 #14
#13Ja ok.
Måske du så skal se at tjekke drevet for fejl på overfladen så, og måske få dine personlige filer sikret på eksternt medie inden du mister forbindelsen helt.
Har du kørt chkdsk på denne HDD?
Avatar billede GrafikByB Juniormester
06. januar 2019 - 21:03 #15
#14 der er lavet backup :)
Hvordan kører jeg chkdsk?
Avatar billede GrafikByB Juniormester
06. januar 2019 - 21:04 #16
Hvis jeg lader computeren stå slukket et stykke tid uden strøm, starter den op uden strømstikket i - så er den der. Når jeg så sætter strømstik i, så mister den forbindelse kort efter. Starter jeg computeren med strømstik i, så er der ikke forbindelse..
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2019 - 21:22 #17
gå til søg skriv cmd og vælg at køre kommandoprompt som Administrator indsæt kommandoen forneden og tryk ok
chkdsk /f D:
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2019 - 21:24 #18
Eller E: hvis den stadig hedder det?
chkdsk /f E:
Avatar billede GrafikByB Juniormester
06. januar 2019 - 23:28 #19
#18 lige nu er den forsvundet igen :(  Det lader til, at den her besked kommer hver gang computeren mister kontakten til drevet... https://drive.google.com/file/d/1Y0DeWALRveFgwKx1B9Q7eUmRWJJaz5xv/view?usp=sharing
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2019 - 04:38 #20
løst sata kabel eller defekt disk
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. januar 2019 - 06:10 #21
Pludselig falder det mig ind, at jeg for nogle år siden var udsat for at en intern Laptop disk manglede befæstelse så prøv at se efter om sådan en sjælden ting er sket igen?
https://ibb.co/YQXnTfp