Avatar billede Celina Praktikant
12. december 2018 - 11:48 Der er 6 kommentarer

Feedback på min webshop

Hej,
Min mand startet i 2015webshop https://www.celinakollektion.dk/. Jeg var selv studerende og indenfor et andet felt, men min interesse for mode og salg blev først vækket efter at jeg arbejdede på deltid i tøjbutik.
I 2018 følte jeg mig klar til at overtage arbejdet med Celinakollektion. Derfor søger jeg forslag, og ikke mindst feedback på min webshop som sælger modetøj til piger/kvinder i aldergruppe fra 16 til 39. Jeg er mere end åben for ris og ros, om du er kunde eller erhvervsperson som kan give råd.

Bedste hilsner
Celina F. Osmani
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2018 - 12:33 #1
det ser meget godt ud. ingen grund til at ændre design.

så handler det bare om i nr 2, at fuldføre et køb er logisk og smertefrit
der kan du få en testbruger til at gennemføre et køb, og lade dem vurdere processen
Avatar billede HHAndreasen Juniormester
13. december 2018 - 09:07 #2
Hej Celine,

Designmæssigt hander det jo altid om målgruppe. Men det ved du jo allerede, når du sælger tøj.

Uden at være ekspert i din branche kan sagtens få den tanke, at designet passer fint til  det den ønsker at udstråle. Men masser af power og stil.

Ser man f.eks. på en side som https://csshop.dk/ ville den nok begå sig sindssygt dårligt som eksempelvis tøjside for almindelige brands. Men den fungerer nok rigtig godt i et Counter Strike univers.

Som Sidewave rigtig siger, kunne et naturligt næste skridt være, at gennemføre et køb logisk og smertefrit.

Her er der nogle ting, som er værd at lægge mærke til, som man kunne overveje om man skulle kigge på, hvis forretningen viser sig at gå i den forkerte retning.

- Checkout er ikke onepage - det er ikke nødvendigvis rigtigt eller forkert
- Nyhedsbrevstilmelding er slået til som standard - Det MÅ da vidst være en fejl ;-).
- Mobilepay - det er nok den største mangel. Mobilepay brager frem som betalinsmåde online.
Avatar billede keysersoze Guru
17. december 2018 - 09:49 #3
Jeg er ikke den store designer så vil ikke kommentere så meget på det andet end at det for mine øjne ser nydeligt og indbydende ud, går man dybere ned eller kigger teknisk på det har jeg dog et par småting;

- På sider med paging står fx "Side 25-48 of 411.", det er dels ikke oversat korrekt og dels så er jeg reelt på side 2 af 18 (eller "Produkt 25-48 af 411"). Ved indtastning af kundeoplysninger står "Postal code", efter gennemført bestilling står der både " Liquid error: Unknown operator =", "Order ID", "You’ll receive a confirmation email with your order number shortly.", "ending with..." samt "Contact information" og noget andet engelsk er "Quick view" ved mouseover - det sidste er dog nok svært at oversætte.
- Der loades efter min mening alt for mange filer, specielt JavaScript og heriblandt også noget, efter min mening, lettere problematisk som sharethis.
- Der er en masse inline både css og js.

Og sådan kunne man egentlig fortsætte og jeg tor at du/i let kunne finde flere ting ved en grundigere gennemgang, men da det vist er en shopify-shop er der nok ikke så meget at gøre ved de egentlig tekniske ting - det er bare stadig relevant at nævne, da det blandt andet let kan have noget med load-hastigheden og dermed i sidste ende forringe resultatet på søgemaskiner.

De sproglige fejl sammen med en ikke særlig personlig velkomst/om os samt et par uheldige sager på trustpilot vil dog alt andet lige trække en smule ned på det samlede billede.

Som man måske kan gætte endte jeg med at købe en julegave på siden for så skræmt er jeg dog heller ikke så nu får jeg også lov at tage et kig på de fysiske varer - det bliver spændende om min holdning til siden har ændret sig umiddelbart efter jul :)
Avatar billede Celina Praktikant
17. december 2018 - 11:17 #4
Tusind tak fra jeres feedback.

Med venlig hilsen
Celina
Avatar billede JE122 Novice
31. december 2018 - 13:12 #5
Hej Celina,

Synes din hjemmeside ser rigtig fin ud. Hvad CMS system er den lavet i?

Alternativt kan jeg anbefale "wordpress".

Der er der lavet rigtig mange flotte hjemmesider i. En af mine yndlings er http://jessing.eu/

Der er også mange andre jeg godt kan lide. Men de er ikke som sådan lavet i wordpress. Mest andre systemer.
Jeg kan godt lide:

Zalando
Boozt
Cykelpartner (selvom den er lidt vanskelig)
Avatar billede jensensverden Praktikant
29. april 2019 - 20:56 #6
Hej Celina,

Synes det er rigtig fint, at shoppen er bygget op omkring billeder, da det jo helt sikkert er det visuelle, der skal ligges fokus på. Synes måske godt, at dit logo kunne være i højere opløsning, hvilket ser lidt sjusket ud på min computerskærm. Du kunne med fordel også smide en delay på din pop-up, da den meget hurtigt springer frem og er en smule irriterende, når man først er ved at finde sig på rette på siden :)
Håber du kunne bruge lidt inputs.

Har selv siden https://kanel25aar.dk/ som du meget gerne må komme med inputs til, hvis du har lyst :)