Avatar billede RazzP Mester
20. november 2018 - 14:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

grupper kriterier i HVIS(ELLER funktion

Hej.

Er det muligt at samle flere kriterier i en? fx har jeg en masse post numre i kolonne A1:A26, kan jeg så samle disse så formlen ser sådan her ud?

=HVIS(ELLER(D1=A1:A26);1;0) ? Synes nemlig ikke at jeg kan få det til at virke.

Det er for at slippe for at lave 26 kriterier i min formel.
Avatar billede Mads32 Ekspert
20. november 2018 - 14:49 #1
Hej
Hvad er det du vil?? Er det ikke blot en sortering du har brug for??

Forklar hvad du vil samlet og hvordan. Upload eventuelt et eksempel.
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
20. november 2018 - 14:49 #2
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(D1;A1:A26;1;FALSK));0;1)

Denne formel forsøger at slå værdien i D1 op i området med postnumre (A1:A26), og hvis dette giver en fejl (= ikke fundet), så returneres værdien nul, og ellers returneres værdien 1.
Avatar billede RazzP Mester
20. november 2018 - 14:58 #3
Tak for svar Max_P_Larsen det var lige det jeg ledte efter.