Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
18. november 2018 - 12:42 Der er 19 kommentarer

Kan ikke nulstille min pc?

Hej, jeg har nu prøvet at nulstille min pc 4 gange, men alle gangene kommer der noget frem hvor der står noget lign. det her:
"Der opstod en fejl, pcen er ikke nulstillet"

Hvad skal jeg gøre?...
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2018 - 13:04 #1
Det kunne så være spænende hvilket styresystem?
Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
18. november 2018 - 13:07 #2
Jeg har Windows 10 hvis det er det du mener?
Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
18. november 2018 - 13:08 #3
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2018 - 13:16 #4
Hvorfra forsøger du der er flere steder i Win 10. Prøv  Tryk på WindowsTasten + i = Indstillinger vælg Opdateringer og sikkerhed Tryk på genoprettelse vælg øverste fane Nulstil denne Pc:
https://ibb.co/jRKMAL
Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
18. november 2018 - 13:20 #5
Det har jeg også gjort, men når jeg så trykker på den og den så genstarter pc'en og venter så 15 min cirka. Så kommer der noget frem og siger "Fejl ved nulstilling af PC, Pc'en er ikke nulstillet" eller noget i den stil
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2018 - 13:28 #6
Vil du have Geninstalleret Windows 10 ? så hent den nye fejlrettede 1809 ned på et USB Stik Start op derfra og hvis du vil slette alt så  sig nej til at beholde dine filer og programmer! Hvis du vil bevare dem så marker dette Du får så en Windows. Old som du kan slette.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
18. november 2018 - 13:31 #7
Jeg har ikke et usb stik
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2018 - 13:49 #8
Hvis du vil beholde dine egne data, kan du bare hente en Iso ned og
køre den fra Windows.
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2018 - 13:50 #9
Du kan downloade og installere direkte fra denne side. Oplysningerne i #6 gælder stadig.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2018 - 13:52 #10
Hvis du undervejs bliver bedt om licensnummer, så springer du det bare over. Windows 10 bliver efterfølgende aktiveret over nettet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2018 - 14:05 #11
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2018 - 14:14 #12
P.S. Grunden til jeg vil have folk til altid at have en USB er at du også derfra kan reparere dit Windows lige som før med CD/DVD. Start reparation.
Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
18. november 2018 - 14:34 #13
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2018 - 14:37 #14
Ja tryk blot på Update now.
og gør som i #6
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2018 - 14:48 #15
#8 :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2018 - 15:00 #16
Du skal ikke rette dig efter valby han blander sig i alle tråde og kan ikke engang installere en UEFI harddisk!
Og grunden til USB Stik er stadig indlysende Hvad vil i gøre med kun en PC: og det mislykkes ? Hvordan vil i så komme videre.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2018 - 15:12 #17
Vist kan jeg installere en UEFI HDD, men det er desværre det sædvanlige med polo1, enten giver man ham fuldkommen ret heller man får en "sviner".
I dette tilfælde er jeg sluppet billigt i forhold til hvad han ellers plejer at komme med.
Feks. seksuelle sjofelheder, som jeg ikke skal gengive her, da de blev slettet af admin.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2018 - 18:04 #18
Vil ikke blande mig i hvordan man får Windows til at komme op at køre med en uefi bios da jeg ikke selv har sådan en.
Men at have et medie med Windows på som sikkerhed det er altid en god ide.
Er i gang med at hente den ned som ISO fil for at se hvor stor den reelt er.
Man burde nemlig også kunne oprette den på en dvd hvis den ikke overskriver størrelse på medie.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2018 - 18:17 #19
Selve .Iso filen fylder knap 3,9 GB og kan brændes på dvd hvis du har dette?

Hvis man højreklikker på filen og vælger "brænd som diskafbildning" bør den gøres klar til et installationsmedie. Har selv brugt både dvd og usb at installere fra.