Avatar billede FenjaX Juniormester
29. september 2018 - 12:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan "låser" man et resultat der er afhængigt at et andet excel-ark?

Jeg skal sende et excel ark til min chef, men det er afhængigt at nogle andre ark på min computer, som jeg ikke kan/skal sende med.

Resultatet er at hun får et ark hvor alt går i "0" fordi de tal som arket er afhængigt af, ikke længere er linket til det, og ligger i samme mappe.

Hvordan kan jeg "låse" arket så det beholder alle resultaterne?
Avatar billede finb Ekspert
29. september 2018 - 12:42 #1
Marker alt
Ctrl + C
Indsæt Speciel
Indsæt Værdier
Avatar billede kim1a Ekspert
29. september 2018 - 13:00 #2
Eller overvej at arbejde med Office365 og f.eks. Teams eller OneDrive så din chef kan se en online version - du kan evt. give læse adgang.
Avatar billede ebea Ekspert
29. september 2018 - 13:12 #3
En mulighed er, at du gemmer det Ark som skal sendes, i et nyt filnavn, og derefter i det nye ark, går op i menu linjen, og vælger "Data", og derefter "Rediger kæder", og derinde "Afbryd Link". Hvis der spørges om at åbne Ark som ny reference, vælger du dit nye Ark.
MEN, vær opmærksom på, at hvis du har betingede formateringer i det "gamle" ark, så vil du stadig have Links til dette Ark, og du vil IKKE kunne afbryde Linket, før at du fjerner disse betingede formateringer i dit nye Ark.
Avatar billede FenjaX Juniormester
29. september 2018 - 17:56 #4
Tusind tak
Avatar billede ebea Ekspert
29. september 2018 - 18:20 #5
#4  -  Du er velkommen ;-)