Avatar billede KlipKlap Novice
14. september 2018 - 18:55 Der er 7 kommentarer

Filter på filter

Hej!

Jeg har en formular og en underformular. Værdien i et felt [række] er styret af ved hjælpe af over- og underordnedeFelter. Så langt så godt.

Udfordreringen ligger i at feltet [række] på samme tid, skal være bestemt af formularen og at indholdet i feltet kun skal vise de teams som er tilknyttet den valgte række. De forsøg som jeg har foretaget, via bare nogle blanke felter.
Avatar billede fdata Forsker
15. september 2018 - 14:28 #1
- Hvad har du i din hovedform, og hvad har du i din subform?
- Hvor er feltet række? I hoved- eller subform?
- Hvad betyder "feltet [række] på samme tid, skal være bestemt af formularen"?
Prøv lige at forklare lidt mere.
Avatar billede KlipKlap Novice
18. september 2018 - 15:07 #2
I hovedform er et dropdown [række] som styrer subformen, hvor feltet [række] også indgår.

Subformen indeholder bl.a. række, hjemmehold (dropdown) og udehold (dropdown). Så langt så godt og ingen problemer.

Udfordringen ligger i at afgrænse både hjemmehold og udehold til kun at være de hold, som har tilmeldt hold i den givne række. Sætter jeg et filter på queryen bag, så får jeg en sql fejl
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2018 - 15:28 #3
"Sætter jeg et filter på queryen bag, så får jeg en sql fejl"

what error?

Any chance of seeing the dB?
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede KlipKlap Novice
18. september 2018 - 16:41 #4
Long time since last Terry! DB on the way
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2018 - 16:59 #5
Just sent you an email. Have you had another user name at some time, dont seem to recall KlipKlap :-)
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2018 - 17:55 #6
Solution.
Removed Linked Master/Child fields on Sub form.

Altered criteria in query for Sub forms rowsource so it filters on combo [Række] in main form, and finally requery sub form on AfterUpdate event in combo.
Avatar billede terry Ekspert
20. september 2018 - 16:34 #7
did it help at all?