08. juli 2018 - 14:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan omformaterer man en hardisc, der allerede er koblet til et Philips 47PFL6678S/12 tv?

Hej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at omformatere en ekstern harddisk, som jeg allerede har formateret igennem mit tv? Jeg har brugt harddisken til at optage fjernsynsprogrammer, og tv'et formaterede den for at man ikke skulle kunne kopiere programmerne andre steder hen. Nu vil jeg bare gerne have alt slettet på den og kunne bruge den til min computer.
Når jeg går ind under computeradm., lager, og diskhåndtering, højreklikker og vil formatere den eksterne harddisk, lyser 'formater' feltet gråt, som i en funktion, man ikke kan vælge.
Hvis der er nogen, der kan løse denne gåde, vil jeg være meget taknemmelig.

Vh Rune.
Avatar billede INK Ekspert
08. juli 2018 - 15:55 #1
Prøv at anvende dette program. Måske har du mere held.
https://www.easeus.com/partition-manager/epm-free.html
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. juli 2018 - 16:12 #2
Det kan du gøre via en komandoprompt :
http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/005929en
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. juli 2018 - 21:56 #3
Når jeg sætter en Harddisk til mit TV og trykker på optag så finder den selv ud af at Formatere skal bare trykke OK
https://ibb.co/j0pH7T
09. juli 2018 - 00:06 #4
Tak for hjælpen! Jeg installerede programmet, du henviste til, ink, og det virkede. Også tak til hjolsen for din henvisning. Min eksterne harddisk er på 1 TB, så var lidt usikker på om denne løsning ville have virket, men er rigtig glad for input'et :)