Avatar billede Lotte Novice
03. juli 2018 - 09:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ebogslæser

Jeg har længe undret mig over, at man ikke udvikler ebogslæsere, der kan downloade app's til de forskellige ebogs-streaming tjenester, der findes, fx saxo premium. Jeg er godt klar over, at det kræver, at ebogslæseren har android eller iOS, men skulle det være et stort problem? Fordelen ved ebogslæsere i forhold til tablet eller ePad er bl.a., at man kan læse bøger på dem selv i direkte sollys. Et alternativ ville være, at man udviklere tablet/ePad med den samme form for læseskærm, som ebogslæsere har. Er der nogen teknisk grund til, at det ikke sker? Jeg vil blive meget glad for at få et fornuftigt svar på mine spørgsmål - så på forhånd tak!
Venlige hilsener
Lotte Mac
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 11:07 #1
Jeg har bøger fra Amazon på en Kindle E-reader. Der kan man - lidt besværligt - lægge bøger ind fra f.eks Saxo.
Når man henter en E-bog fra Amazone er den læse klar efter få sekunder. Og de bøger man har købt hos Amazon ligger i skyen, og kan altid hentet igen. Også til andet medie som PC og Ipad.
På en Kindle kan man forandre både bogstav størrelsen og lysstyrken.
Jeg ha en Paperhvite og er meget tilfreds med den.
For at downloade direkte fra Amazon skal man naturligvis oprette en konto.
https://www.amazon.com/Amazon-Kindle-Ereader-Family/b?ie=UTF8&node=6669702011
Man kan også købe en Kindle i Danmark.
Avatar billede Lotte Novice
03. juli 2018 - 11:31 #2
Tusind tak for hurtig respons!!!! Men desværre svarede du ikke på mine spørgsmål. Jeg har en Sony ebogslæser, som jeg er meget glad for, og jeg kan lægge KØBTE bøger ind fra saxo, politikenbooks, bogreolen mv. uden problemer. Jeg spurgte ind til streamingtjenester, hvor man ved at betale et abonnement via app'en kan downloade bøger til læsning (gratis).
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2018 - 13:07 #3
Forudsætningen for at svare relevant er selvfølgelig, at man læser spørgsmålet
ordentligt igennem. Jeg må beklage, at det har jeg åbenbart ikke gjort. 😊
Avatar billede crazysnap Seniormester
03. juli 2018 - 13:38 #4
Der findes Android tablets med e-ink skærme derude. Se f.eks. disse Onyx tablets som kører Android 6:

https://teleread.org/2018/03/25/review-onyx-boox-max-2-13-3-e-ink-android-tablet/

https://ereader.store/en/e-book-readers/-6onyx-boox-note--25.html

Eller hvis de Apps man ønsker installeret understøtter Android 4.2.2, kunne de forskellige Boyue tablets være en mulighed (nyere Boyue tablets ser dog ud til at køre Android 4.4):

https://blog.the-ebook-reader.com/2017/12/05/boyue-likebook-air-with-6-300-ppi-e-ink-screen-and-android/

Saxo App'en ser ud til at supportere Android 4.4, så den burde fint kunne køre på Onyx udgaverne, men muligvis også nyere Boyue tablets.
Avatar billede ejvindh Ekspert
03. juli 2018 - 14:01 #5
Jeg har denne ebogslæser:
https://ereader.store/en/13-3-inch-screen-reader/onyx-boox-max2--23.html
...og den kan det, som du efterspørger. Dog skal du være opmærksom på, at mange apps, der ikke specifikt er lavet til ebogslæsere med eInk-skærme fungere lidt tungt. Det skyldes at eInk-skærmene har det skidt med bevægelige animationer. Og dertil også, at de jo sjældent når over de 16 grå-nuancer -- hvilket kan blive lidt gnidret, hvis en app bruger farver, der gråskalamæssigt ligger tæt på hinanden.

Så derfor må jeg sige, at selvom mit device KAN køre alle de nævnte apps, så ender jeg faktisk ofte med at foretrække at bruge de apps, der lå på den fra starten.

Og det er måske grunden til at ikke alt for mange er gået den vej :-)