Avatar billede Skovgaard Praktikant
27. april 2018 - 12:24 Der er 1 kommentar

Problemer med ekstern harddisk

Hej
Jeg kan pludselig ikke se/finde min eksterne harddisk på min mac, heller ikke med diskværktøj.

Harddisken har været sluttet til min datters mac, og der kan den nemt findes.
Jeg har haft andre eksterne harddisks tilsluttet, som fint dukker op på mac'en som de plejer at gøre.

Nogen bud på hvad problemet kan være?

På forhånd tak!
Avatar billede Anders Seniormester
27. april 2018 - 12:37 #1
Det er meget svært at sige, er den ikke i disk værktøj er det fordi Mac'en slet ikke ser disken, selv en Windows formateret disk som Mac's slet ikke kan bruge kommer frem der inde.
Et gæt er at den ikke får nok strøm via den port du bruger? Måske kan du prøve et andet stik? Det kan også være en USB3 disk du forsøger at sætte til en USB2 Mac?
i "om denne mac" - "system rapport" - "USB" kan du finde dine USB enheder, der skriver den engang imellem fejl der sker, hvis du er heldig :)