Avatar billede mr.mig Novice
19. april 2018 - 10:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvis funktion med flere værdier i én celle

Hej kloge hoveder

Jeg har en udfordring, jeg håber I kan hjælpe med.

Jeg har en kolonne(A) med elementer og en kolonne(B) med placeringer.
Kolonne(B) med placeringer indeholder flere værdier i samme celle, adskilt med komma. Eksempelvis: "Stue, soveværelse, køkken".

Nu ønsker jeg at få vist alle elementer, der har angivet en bestemt placering, i en ny kolonne. Eventuelt via HVIS-funktionen.
Eksempelvis ønsker jeg at få vist alle elementer, der har fået angivet "stue" under placeringer.
Det kan jeg godt få til at virke, hvis elementet kun har én placering, og derved kun har én værdi i kolonnen(B) "Placeringer".
Men det driller når kolonne(B) "Placeringer" indeholder flere værdier.

Se gerne vedhæftede eksempel: https://picee.dk/hvisformelmedflerevaerdierisammecellepng

Håber I forstår, og måske kan hjælpe.
Avatar billede finb Ekspert
19. april 2018 - 10:58 #1
Filter >> Autofilter: *stue*
Eller split til kolonner, KOMMA som deler.
Avatar billede ebea Ekspert
19. april 2018 - 11:15 #2
Prøv med:  =HVIS(ER.TAL(SØG("Stue";B2));A2;"")
Avatar billede mr.mig Novice
19. april 2018 - 11:22 #3
Genialt! 1000 tak Ebea!
Avatar billede ebea Ekspert
19. april 2018 - 11:44 #4
#3  -  Du er velkommen ;-)