Avatar billede bosse88 Nybegynder
26. august 2001 - 10:20 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Kære IIS 5.0 win2k brugere kig her!

Det er satans så mange ting man bliver ramt af, jeg har fået code red worm (igen) jeg har installeret patchen men den virker ikke en skid, nu har jeg fået en anden start side, den kan ses på: http://www.spido.dyndns.dk , jeg har set denne side et andet sted på en andens server, kan det virkelig også være en orm/virus der kun ligger disse start-sider??? jeg er ved at være rigtig bange for at bruge IIS 5.0 for hvem ved når der kommer en farlig virus....
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 10:23 #1
Nu stopper du!
Man må fandme ikke oprette det samme spørgsmål så mange gange!
Avatar billede bobbedude Nybegynder
26. august 2001 - 10:32 #2
arg man du skal patche din server igen eller også skal du gøre det ordentlig ! Vi har en win2000 server med IIS 5.0 og har en gang været offer for Den røde orm men efter vi har patched serveren har der ikke været noget problem. har du prøvet at søge efter filer der indeholder \"fuck USA Government\" ? Der er tusindvis af andre der har patched deres server og hvor det virker, så enten må du prøve igen og hvis du ikke selv kan må du have fat i nogen der kan. Til sidst stop så med at poste det samme spørgsmål igen og igen du er selv ved at udvikle dig til en VIRUS !!
Avatar billede bosse88 Nybegynder
26. august 2001 - 11:00 #3
okay, nu tager i det helt roligt....
Jeg påpeger hvor svag en IIS 5.0 server er, jeg har ikke i sinde at få nogen hjælp, jeg vil bare gøre andre folk opmærksomme på hvor udsat deres servere er, så vil i venligst holde jeres kæft lukket indtil i fatter hvad jeg mener???
Avatar billede bobbedude Nybegynder
26. august 2001 - 11:08 #4
Klap da i det er jo dig den er gal med du fatter ikke at gøre din server sikker og så giver du softwaren skylden.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2001 - 11:10 #5
Husk også lige, at lige så snart du laver blot den mindste nyinstallation på dit windows 2000, så skal pachen køres igen. Endvidere er der en ny rød orm i omløb, som pachen ikke tager. Det bedste man kan gøre lige for tiden, er at bruge en server som ikke er microsoftrelateret vil jeg mene. Jeg bruger selv LiteServe efter jeg blev indvaderet og cc lukkede min forbindelse på grund af den røde orm.

Siden jeg begyndte at bruge den nye server har jeg kun se røde orm optræde på loglisten, den for ikke lov til at komme ind.
Avatar billede blood Nybegynder
26. august 2001 - 11:13 #6
bosse88 >> Det er dig som ikke kan overholde Ekspertens regler så hvorfor tar du ikke og holder kæft?????

(Power to Apache)
Avatar billede burningice Nybegynder
26. august 2001 - 14:54 #7
bosse88>> fejl 40 ?? i think so...

jeg har flere IIS 5.0 servere stående, og INGEN af dem er nogensinde blevet ramt af noget som helst. Det gælder om at have en go\' firewall, vide hvad det er man arbejder med og ALTID at være på forkanten.

Jeg ved godt at mange af MS produkter er sårbare, men hvis man sørger for at få installeret de rigtige patches i tide og på den rigtige måde så er man godt kørende!!!
Avatar billede burningice Nybegynder
26. august 2001 - 14:59 #8
btw, jeg synes ikke du burde udtaler dig om noget som du, åbenbart, ikke har en skid forstand på!!
Avatar billede postmosen Nybegynder
26. august 2001 - 22:10 #9
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q296/8/61.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=QChain&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=MSALL

MS har lavet dette til install af flere HOTFIX

PS: Tal ordentligt og hjælp hinanden: MVH H. Faaborg (postmosen)
Avatar billede webcon Nybegynder
27. august 2001 - 00:02 #10
Det burde måske tilføjes, at RED WORM rammer windows 2000 (IIS 5.0) og IKKE  - NT 40 server - .

/webcon
Avatar billede trs Nybegynder
27. august 2001 - 09:26 #11
webcon>> Jeg har ellers lige fjernet den fra min win NT4 server!!!!
Avatar billede kane Juniormester
27. august 2001 - 09:33 #12
hmmm jeg har en IIS5........hvordan pacther jeg min server??
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2001 - 09:34 #13
kane>> hent IIS hotfixchecker fra MS\'s hjemmeside, den vil give dit en liste og hotfixes du mangler og adresserne hvor du kan hente dem
Avatar billede kane Juniormester
27. august 2001 - 09:39 #14
ok..........tak
Avatar billede bojohansen Nybegynder
27. august 2001 - 10:01 #15
Og husk lige at for at få maksimal sikkerhed på serveren skal den kører NTFS filformat og ikke FAT 32 !!!!

Avatar billede kane Juniormester
27. august 2001 - 10:05 #16
det gør den........hvis det var til mig
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2001 - 10:06 #17
well... det bedste råd jeg har er: hvis man skal lege med services (webservere, dns, mail, ftp osv.) der står konstant på nettet, jamen så sæt dig da for guds skyld ind i tingene så du ved hvordan du beskytter dig bedst muligt mod hackere og virus.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
27. august 2001 - 10:23 #18
-->Kane
Det var til alle

-->cyberfessor
Det gidder folk ikke. Man skal bare kunne trykke 2 steder og så skulle man være i stand til at åbne Danmarks største web hotel.
Hvis ikke, jamen så råber vi jo bare ud over det hele at MS ikke duer *DOOOH*
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2001 - 10:32 #19
bojohansen>> ja, og det er jo egentlig både godt og dårligt... det er dejlig nemt for os administratorer at vedligeholde store systemer, men som du selv siger. Alle har pludselig muligheden for at smide en masse servere på nettet. Og når man så bliver ramt af virus og hackere, hvad så ?? Jo, det er MS skyld. Det sætter MS\'s produkter i et dårligt ry, og gør generelt nettet til et slaraffenland for wonnabe-hackere :(

Det ser nu anderledes ud med Unix/Linux... det er stadigvæk ikke blevet ligeså nemt som Windows, og derfor er der ingen almindelige bruger der gider at rode med det.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
27. august 2001 - 10:54 #20
-->cyberfessor
Ja jeg glæder mig også til den dag hvor Linux finder ud af at de altså er nød til at tjene nogle penge og laver et interface for alm. brugere. Så vil der ske ting og sager.
Ikke at jeg har forstand på Linux (mit kendskab = 0), men det skulle da være et mirakel hvis Linux skulle være hacker fri.
Men jo flere viruser og orme der kommer jo bedre er det jo egentligt........så bliver hullerne jo opdaget og vi alle får bedre/sikre systemer.

Nu er jeg ikke sys. admin eller lignende men kun ganske almindelig bruger, men jeg bruger da rigtigt meget tid på at sætte mit lille netværk op derhjemme, og det burde alle jer andre også gøre.
Avatar billede kane Juniormester
27. august 2001 - 17:24 #21
hmmmmmmm lidt svært når den ikke kenden order IIS hotfixchecker

har du en url?
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2001 - 17:59 #22
Avatar billede burningice Nybegynder
27. august 2001 - 17:59 #23
Avatar billede zeth Nybegynder
28. august 2001 - 14:08 #24
lol fuck du er lam at høre på, IIS ER den fedeste webserver.. ALLE kan sætte en IIS server op, men hvor mange kan gøre det med en Apache..? IIS kører med alt uden problemer (her tænker jeg på programmering) - hvor imod Apache IKKE understøtter ASP fx.

Tjaeh... iis 4ever..
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
28. august 2001 - 14:09 #25
Tjae..Siger det samme...Firewallen er opfundet og så vidt jeg ved bruger du ikke firewall
Avatar billede burningice Nybegynder
28. august 2001 - 14:45 #26
zw>> ææh, nu er det jo ikke fordi at en firewall hjælper det helt store mod Den Røde Orm
Avatar billede zeth Nybegynder
31. august 2001 - 18:17 #27
efter min mening efter et par år med sikkerhed og hacking, er unix ikke det mindste mere sikkert end win2k
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. september 2001 - 20:46 #28
Apache er ikke en svær web server at sætte op, faktisk vil jeg mene at Apache når alt kommer til alt er bedre, rå kode, det giver dig mere frihed..

PS!!

Cyberfessor osv: Jeg synes i burde lukke jeres mund og få jer et liv, her påpeger jeg blot at microsoft IIS servere er meget udsatte for angreb på alle leder og kanter og så forsøger i på at flænse mig hvilket er lidt åndsvagt. DER KOMMER JO IKKE NOGEN FUCKING PATCH FØR VIRUSEN ER DER VEL!??!! Brug jeres små hjerner for en gangs skyld, hold kæft og snak når i ikke kan blive gennemhullet af ordet FAKTA.
Avatar billede zeth Nybegynder
30. september 2001 - 21:55 #29
Jaja smag og behag..

Men hvad har det her med et spørgsmål at gøre? Luk nu bare det her spørgsmål, vi gider ikke høre mere på det, okay? *S*..

Nu vi er ved det, så tvivler jeg på at du kan finde ud af sætte Apache op.. 13 år.. ;-)
Avatar billede burningice Nybegynder
01. oktober 2001 - 00:19 #30
bosse88>> Eneste fakta i denne sag er at IIS er meget angrebet af virus/orme, og derfor er chancen for at der bliver fundet huller det større!! Fakta er åbenbart også at du skodder til at installere de patches der kommer, for at lukke de forskellige huller!
Tag f.eks. nimdA... Den udnyttede et hul i IIS og IE som rent faktisk er blevet lukket FOR LÆNGST!!!! Nu siger jeg ikke at du er blevet ramt af den (men det skulle nu ikke undre mig), men til alle jer der er: få nu bare installeret de patches.