Avatar billede Bent Hansen Mester
09. april 2018 - 17:02 Der er 7 kommentarer

et problem var skyld i .........

Jeg synes lidt, at jeg tit løber ind i den her besked: Et problem var skyld i at programmet ikke virker korrekt, windows lukker programmet og giver besked hvis der findes en løsning på problemet..........
Inden jeg begynder at overveje en pc service, hvad kan jeg så selv lie forsøge, for at løse dette problem? Problemet sker når jeg spiller spil så som The Division - Ghost warrier - Doom - Assasins credd og o.s.v
Min computer burde kunne køre disse spil ( og andre så som far cry 4-5 osv )
computer oplysninger:  Windows 10 64 bit. Intel core I7 - 4790 CPU 3.60 GHz, 32 GB 1800 MHz DDR3 Ram,Nvidia GTX 660.
Nogen gode ideer til hvad jeg selv kan gøre for at løse dette problem ?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2018 - 20:53 #1
#1 problemet er at win10 er noget lort
#2 sæt en fast virtuel ram på 32768 mb (swapfil)
#3 opdater din grafikkort driver

det er meget muligt di har masser af ram, men windows er glad for virtuel ram, så crasher den ikke så meget.

problemet er spillene, de er fyldt med fejl, og crasher. især assisns creed er slem. ubisoft har udgivet en dyen af spil der er smækfyldt med fejl, og skider på kunderne, og har fået en masse klager
Avatar billede Bent Hansen Mester
09. april 2018 - 23:58 #2
aner ike hvad swapfil er, og Ved jeg ikke hvordan man gør ( stiller virtuel ram )
Alle driver er op to date :-)
Avatar billede KHN Guru
10. april 2018 - 22:57 #3
Klik på punkt 3 vedr. ændring af virtuel hukommelse i nedennævnte link.
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4002019/windows-10-improve-pc-performance
Avatar billede Bent Hansen Mester
11. april 2018 - 02:10 #4
ok.. Det prøver jeg, og ser om det løser problemet :-)
Avatar billede Bent Hansen Mester
12. april 2018 - 16:56 #5
Hej.
Nu har jeg så siddet og kigget lidt på det her, og med lidt bøvl ( idet jeg ikke er orienteret om HVORDAN MAN NU GØR DET HER ) fik jeg sat den omtalte ram "styring" op. Men!. Det har ikke løst problemet. Jeg får stadig, den kedelig besked, at der var( er ) opstået et problem, som får et eller andet spil til at gå i stå.
Kan man ændre win 10 ( hvis nu det er win 10 som er skyld i det her ) til eks. win 8. Jeg har ikke rigtig haft det her problem i win 8 ( eller for den sags skyld win 7 )
ellers må jeg søge andre muligheder ( så som pc service ) Mit problem opstår i næsten alt hvad jeg forager mig, når jeg spiller på min pc.
Avatar billede KHN Guru
12. april 2018 - 19:02 #6
Hvad har du sat virtuel hukommelse til?

Du kan prøve denne indstilling:

Brugerdefineret størrelse:
Størrelse ved start (MB): 49152
Maksimal størrelse (MB): 147456

Bemærk: når du anvender virtuel hukommelse så tages det fra den fri harddisk plads.

Hvad du ellers kan gøre:
1) Slet alt hvad der ligger i mappen Prefetch - ligger i Windows mappen.
2) Hold Win-logo nede + tryk R og skriv i boksen: %temp% og slet alt herfra.
3) Hold Win-logo nede + tryk R og skriv i boksen: temp og slet alt herfra.

Hvis du ikke allerede har ccleaner - så kør en tur med den ved at hente den her:
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download/slim
Avatar billede Bent Hansen Mester
12. april 2018 - 21:00 #7
Det har jeg så ikke helt styr på, for jeg fandt ikke helt ud af hvordan man gør det, og der med er jeg da heller ikke sikker på om jeg fik ændret noget. Mit problem er der jo stadigvæk, så gud ved om ikke det er rigtig... ( :-) )
Jeg har både c clean og F clean programmet installeret.....
Jeg tør da næsten ikke slette noget fra de omtalte filer, nu hvor jeg ikke ved hvad det er, og ikke føler mig sikker på, om jeg sletter et eller andet jeg ikke skal..........
Men der er så heller ikke meget her. kun 3 filer i den ene og 2 i den anden.
Men. jeg fik så ikke lige svar på. om jeg ikke kan gå tilbage til enten win 8 eller 7, fra win 10