Avatar billede mikedk2100 Mester
23. november 2017 - 18:51 Der er 1 kommentar

Facebooks nyhedsfeed

Måske ikke så meget et spørgsmål om hjælp, men måske mere om andre har samme problem som jeg.

For et par måneder siden begyndte min nyhedsfeed på Facebook at ændre sig. Indtil da havde jeg ofte set - skal vi kalde det for nære venners - opslag, likes, kommentarer næsten hver dag. Men nu ser jeg stort set aldrig deres opslag, likes osv. Og hvis jeg gør, så er det flere dage efter, at de har liket, skrevet, kommenteret.

Går jeg ind på deres side, kan jeg godt nok ikke se, om de har liket eller kommenteret noget, men jeg kan da se, at de faktisk har lavet opslag eller er blevet tagget i opslag.

Jeg undrer mig, for det kan selvfølgelig være, at de alle sammen fra den ene dag til den anden satte deres forbrug af Facebook kraftigt ned (usandsynligt). Men hvorfor ser jeg så en sjælden gang noget fra dem med stor forsinkelse.

Jeg kender godt til forskellen på "seneste" og "populærer" historier. Og der kommer massere af nyt, fra de grupper jeg er med i eller virksomheder jeg synes godt om. Når jeg vel at mærke vælger "populærer historier". Vælger jeg seneste, så er nyhederne 7-8 timer gamle (selvom jeg lige har set et opslag i populære historier, der er slået op for 3 minutter siden - det opslag figurerer ikke under seneste nyheder).

Jeg har også forsøgt at vælge "se først" på de venner jeg før så en del fra. Jeg har også smidt dem i den liste, som Facebook kalder "nære venner".

Så jeg undrer mig - jeg har meldt det som fejl til Facebook et par gange, men der kommer jo kun et standardsvar tilbage.

Så endnu engang. Har andre oplevet noget lignende? Eller er det bare mig, der absolut ikke forstår de algoritmer, som vælger, hvad jeg skal se, og ikke se?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2017 - 01:14 #1
det kommer an på hvordan du selv opfører dig.
om du læser deres væg, om du poser noget, hvor tit osv.

og dine indstillinger, som kan have ændret sig af sig selv.
gå op i højre hjørne, og klik tandhjulet.
gå ALLE facebook indstillinger igennem.