Avatar billede Alexander Menzel Praktikant
26. september 2017 - 18:24 Der er 12 kommentarer

Dual-band Wi-fi Adapter 5GHz netværk "ingen internetforbindelse, sikret"

Jeg har for nyligt fået YouSee i min nye lejlighed, jeg har ikke kunnet trække et kabel til min stationær fra homeboxen de har installeret. Netværket er dual-band, så jeg ønskede at benytte 5GHz netværket, og købte derfor en wi-fi adapter til formålet.

Problemet er at den ikke får nogen internetforbindelse når den er forbundet, 2.4 GHz virker fint. 5GHz virker også fint på alle andre devices.

Jeg er endt med at købe endnu en wi-fi adapter for at teste, men med samme resultat. Begge adapters er også testet på min bærbar, hvor de var placeret lige ved siden af homeboxen, samme resultat "ingen internetforbindelse, sikret"

Jeg har også forsøgt at skifte mellem forskellige kanaler på 5GHz forbindelsen, samme resultat.

De nyeste drivers er installeret.

Jeg håber der er nogen der har et forslag til hvad der kunne være problemet, på forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 18:28 #1
Jeg får af og til den meddelelse på min Windows 10. Så afbryder jeg forbindelsen og starter igen med flueben i automatisk forbindelse. Det virker hvar gang.
Avatar billede Alexander Menzel Praktikant
26. september 2017 - 18:34 #2
Hej valby1 tak for din kommentar, men det er ikke problemet. Jeg har aldrig kunnet få internetforbindelse derigennem gennem wi-fi adapterne, og jeg har prøvet adskillige gange også efter at 'glemme' netværket.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2017 - 18:48 #3
Ok, så er det desværre et problem jeg ikke kender. Men der kommer nok nogle  andre på banen :-)
Avatar billede INK Ekspert
26. september 2017 - 23:45 #4
Fortæl os lige hvilket mærke og model for wifi adaptor. Den er selvfølgelig kompatibel med 5 GHz?
Avatar billede Alexander Menzel Praktikant
27. september 2017 - 01:11 #5
Hej ink, ja den er kompatibel med 5GHz. Det er en linksys dualband AC1200 usb wifi adapter. Jeg har efterfølgende købt en Edimax dual-band AC1750 usb wifi adapter, for at tjekke at det ikke var adapteren som fejlede noget.
Avatar billede INK Ekspert
27. september 2017 - 07:42 #6
Er det korrekt forstået, at adaptoren kan modtage 2,4 GHz båndet? Både på den stationære og på bærbar?
På den bærbare hvordan sikrer du, at den bruger adaptoren og ikke det indbyggede kort?
Avatar billede Alexander Menzel Praktikant
27. september 2017 - 09:09 #7
Ja det er rigtigt forstået. På bærbaren går jeg ind og deaktiverer det almindelige netværkskort.
Avatar billede INK Ekspert
27. september 2017 - 09:19 #8
Jeg er ved at løbe tør for idéer. I indstillinger på routeren kan man så vidt jeg husker, indstille noget med bredden af båndet. Ikke alle kan klare det, så du skal muligvis fjerne et flueben. Kan ikke lige tjekke her hvor jeg befinder mig nu, så prøv lige at undersøge selv. Jeg er hjemme senere på dagen, hvis du ikke har løst det inden da.
Avatar billede Alexander Menzel Praktikant
27. september 2017 - 11:14 #9
Jeg er også selv først hjemme senere, men så prøver jeg lige at se på det.
Avatar billede Alexander Menzel Praktikant
27. september 2017 - 19:02 #10
Hej igen Ink, jeg kan se at jeg har mulighed for at vælge mellem 20, 40 og 80 MHz. Som standard står den på AUTO. Hvad foreslår du så at jeg prøver her? Jeg kender ikke lige til det.
Avatar billede INK Ekspert
27. september 2017 - 20:10 #11
Har siddet og kikket på routerindstillinger og kan ikke lige finde det, som jeg huskede ;-)
Men hvis du har fat i det rigtige ville jeg starte med 20 MHz og se om set forbedrede situationen. Beklager ikke at kunne være mere til hjælp.
Avatar billede Alexander Menzel Praktikant
28. september 2017 - 22:09 #12
Har nu forsøgt med alle 3 valg mht. Båndbredde. Det hjalp desværre ikke ... Har i nogen idéer til hvor man ellers kan forhøre sig?