Avatar billede nette Nybegynder
24. august 2001 - 16:40 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til grafik

Er der en der kan hjælpe med disse to grafik-file.

http://horsesite.dk/menuback.jpg
http://horsesite.dk/telemann_logo.jpg

De skal have samme størrelse og farve men uden de grimme uldne kanter

Nette
Avatar billede prodic Mester
24. august 2001 - 16:43 #1
500 point for det?? det er MANGE for så lidt.
Avatar billede nette Nybegynder
24. august 2001 - 16:47 #2
Ja det synes du !!!
Men jeg har nu siddet en hel dag og prøvet selv uden resultat, (du kan nok regne ud at jeg ikke er nogen ørn til grafik).
Desuden skal jeg bruge det rimeligt hurtigt.

Nette
Avatar billede prodic Mester
24. august 2001 - 16:52 #3
Hvilket program laver du det i??

Så kan du måske få en guide til hvordan man gør det.
Avatar billede nette Nybegynder
24. august 2001 - 17:00 #4
Jeg har brugt paintshop pro
Avatar billede prodic Mester
24. august 2001 - 17:06 #5
puha - det kender jeg ikke lige, sådan helt vildt.

Men din første figur kan du lave ved at lave en stor firkant. Og så i et andet layer lave en eclipse og placere den forneden. Farver du den så f.eks hvid og flytter lidt rundt på den, så har du faktisk figuren. Det skal du så bare gentage 2 gange for at få begge figurer.

Den blå ting kan du lave ved, at lav 3 cirkler, placere dem i et hjørne. Lave en firkant igen under trekanterne og så fravælge de områder du ikke vil anvende. Så kan du vel samle de enkelte lag og markere figuren og fylde den ud med en farve. Og så vælge \"sammentræk\" og gøre det samme - det skulle vel være det.

Ovenstående går i Photoshop, men mon ikke også at det går i Paint Shop Pro.
Avatar billede prodic Mester
24. august 2001 - 17:20 #6
Inden du går for meget amok, så skal du ikke forvente at du kan få de tynde streger helt skarpe.

De vil altid blive lidt fnidrede og uskarpe. Det skyldtes at du arbejder i Pixels og med så tynd en streg. Hvis du f.eks lavede samme grundfigur med et ensfarvet indhold, ville det ikke være så tydeligt.
Avatar billede nette Nybegynder
24. august 2001 - 17:30 #7
Jeg går amok over paintshop pro.
Jeg går lige ned til min søn og henter Photoshop,
og prøver igen
Avatar billede prodic Mester
24. august 2001 - 17:33 #8
Som du kan se på :
http://www.prodic.dk/eksperten/101878/nette1.gif

så bliver linierne aldrig HELT skarpe - men trods alt bedre.

5 minutters kedsomhed og du har ovenstående.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
24. august 2001 - 17:45 #9
Måske det var en god ide at prøve og lave figurerne i et tegneprogram - jeg har en fornemmelse af at stregerne så ville blive skarpere og ikke så takkede.
Hvis ikke prodic har løser opgaven, kan jeg kigge på det.
Avatar billede prodic Mester
24. august 2001 - 17:53 #10
hsgroup->Nette laver dem i Paint Shop Pro, hvor det da skulle være til at lave de forholdsvis simple figurer i.

Havde faktisk ikke tænkt mig, at lave et svar - men den smuttede.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
24. august 2001 - 20:26 #11
Jeg har en der er lidt bedre: http://www.dlcd.dk/nette1.gif

Avatar billede davidchristensen Praktikant
24. august 2001 - 20:51 #12
Og her er der et bud på dit logo:http://www.dlcd.dk/telemann_logo.gif

-David
Avatar billede nette Nybegynder
24. august 2001 - 20:58 #13
Jeg har nu lavet en ny udgave i photoshop som er bedre, dejligt program at arbejde i.
Det forløbige resultat kan ses her

http://www.telemann.horsesite.dk

Hvis der er en af jer der kan få logoet lidt pænere kan i dele pointene

Nette
Avatar billede prodic Mester
24. august 2001 - 21:09 #14
Nette->Du må nok hellere få david78 til at lave det for dig. Jeg har allerede en gang brudt mit eget princip om ikke at lave grafik for point.
Men jeg har givet dig nogle bud på hvordan og samtidig givet dig et ekspempel på hvordan du kunne forbedre din nuværende figur.
Det må være hjælp nok :-)
Avatar billede nette Nybegynder
24. august 2001 - 21:12 #15
Superflot logo
Kan du flytte teksten lidt til højre,
så teksten kommer til at stå lige over menubjælken ?

se på
http://www.telemann.horsesite.dk/

Nette
Avatar billede nette Nybegynder
24. august 2001 - 21:13 #16
Til venstre mente jeg
Avatar billede nette Nybegynder
24. august 2001 - 21:35 #17
Ok tak for hjælpen

Nette
Avatar billede prodic Mester
24. august 2001 - 21:40 #18
Nette->Skulle jeg have alle pointene eller var det en fejl?

Uanset hvad så siger jeg da mange tak.
Avatar billede nette Nybegynder
24. august 2001 - 22:03 #19
Det var faktisk en fejl i skulle have delt dem,
Jeg ved ikke hvad der skete
Avatar billede prodic Mester
24. august 2001 - 22:13 #20
Jeg opretter bare lige et spørgsmål til David78 med de 250 point som han skulle have haft.

Så kan han lave et svar der og få pointene.
Avatar billede prodic Mester
24. august 2001 - 22:15 #21
http://www.eksperten.dk/spm/101952

David78 - de bedes smide et svar der.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
24. august 2001 - 23:02 #22
Æhm, så mener du vil lige lidt til venstre?... Teksten...
Avatar billede nette Nybegynder
24. august 2001 - 23:05 #23
Ja netop
Avatar billede martens Guru
24. august 2001 - 23:16 #24
øh klap lige hesten
Avatar billede davidchristensen Praktikant
24. august 2001 - 23:19 #25
Jamen, så skal jeg jo også have mine sidste 250 point?! :-)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
24. august 2001 - 23:24 #26
Åh, det kan jeg forøvrigt ikke... Rykke teksten. Min com. gik jo ned netop som jeg havde eksporteret billedet til en gif, så jeg nåede ikke at gemme photoshop filen. Jeg gider altså ikke at lave den om, sorry.. ´:-)

Hvad med du flyttede bjælken lidt? Og fjernede de sorte streger rundt om den celle de ligger i? ;-)

-David
Avatar billede martens Guru
24. august 2001 - 23:45 #27
Sad lige og surfede lidt i diverse ting på Eksperten..

Kig lige på dette :

http://www.coolscan.dk/EkspertenFilez/logo_eksp_spm_101878.htm

mvh martens - daddydezign
Avatar billede davidchristensen Praktikant
24. august 2001 - 23:49 #28
Det ser meget bedre ud! Ser er godt ud, Martens!! ;-)
Avatar billede martens Guru
24. august 2001 - 23:52 #29
synd at nette ikke kunne vente :o)
Avatar billede martens Guru
24. august 2001 - 23:53 #30
Læg mærke til at der også er bløde former  i bunden af navigationsbaren....
Avatar billede martin100 Nybegynder
31. august 2001 - 13:34 #31
´nette hvad hedder du rigtigt ?? Og hvem laver skal du lave siden for ??