Avatar billede allan75 Juniormester
08. juni 2017 - 21:54 Der er 4 kommentarer

Nyt grafikkort pga. genstart ved flere faner med billeder.

Jeg har en mistanke om at mit grafikkort driller lige rigeligt engang i mellem.
Hvis jeg f.eks åbner flere faner i samme vindue el. flere vinduer, kan maskinen finde på at fryse et kort øjeblik og så genstarte el. også genstarter den bare.
Den slukker for skærmen og så går der ca. et par min. før den starter op igen.
Nuværende grafikkort: NVIDIA GeForce 8800 GTS 320MB

Jeg har prøvet at opdatere driver, smide driver ud og få en ny ind uden forskel.
Jeg ved selvfølgelig ikke 100% at det skyldes grafikkortet.
Men hvad kan det ellers være?
Maskinen bliver ikke varm.

Lognavn:      System
Kilde:        Microsoft-Windows-Kernel-Power
Dato:          07-06-2017 23:49:52
Hændelses-id:  41
Opgavekategori:(63)
Niveau:        Kritisk
Nøgleord:      (70368744177664),(2)
Bruger:        SYSTEM
Computer:      station
Beskrivelse:
Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>4</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2017-06-07T21:49:52.220754400Z" />
    <EventRecordID>46641</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>station</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">0</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
    <Data Name="BootAppStatus">0</Data>
    <Data Name="Checkpoint">0</Data>
    <Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
    <Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">0</Data>
    <Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
  </EventData>
</Event>
Avatar billede Slater Ekspert
08. juni 2017 - 22:06 #1
Hvilken strømforsyning har du? Mit umiddelbare gæt ville være den.

Desværre kan det reelt være mange ting, og det kan være meget svært at påpege hvilken komponent der er synderen.
Avatar billede allan75 Juniormester
08. juni 2017 - 22:37 #2
Det er en Corsair TX650.
Maskinen kan sagtens stå tændt i flere timer uden problemer, og det er også muligt at se video.
Det er faktisk kun hvis det er flere ting på en gang det går galt, men ikke altid
Avatar billede posten Ekspert
09. juni 2017 - 07:18 #3
maskinen kan jo sagtens kræve mere end de 650 watt når du åbner flere faner/vinduer inden du åbner de forskellige tænd for joblisten og så hvad dit forbrug er ku jo være dit forbrug kommer der op af ??
Avatar billede allan75 Juniormester
10. juni 2017 - 18:03 #4
Nu har jeg prøvet at stress teste cpu og køre unigine Heaven Benchmark 4.0 samtidig.
Der kommer jeg op på max 380w, uden at den slukkede ned.
Jeg prøvede så bagefter at åbne en video afspiller, samtidig med at cpu blev stress testet igen, og så blev der også åbnet en masse faner med billeder, og der trak den knap 280w
Og pludselig blinkede skærmen og opløsningen blev lavet om.
Dog slukkede den heller ikke ned.
Så jeg tror ikke på at det er strømforsyningen.