Avatar billede tto Juniormester
17. maj 2017 - 09:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjern Windows Creator opdatering..?

Hej alle

Min søn har en Lenovo 100S bærbar som bliver brugt til skolebrug.
Maskinen er født med en meget lille harddisk, som hurtigt er blevet fyldt op, men ved hjælp af en ekstern hdd, så er det gået itv.

Problemet er nu at windows update har hentet Creator opdateringen ned og forsøger med jævne mellemrum at installer denne, men i og med der ikke er plads (kræver 5 gb skriver den) så fejler den hele tiden.
Opdateringen ligger forsat på computeren og optager den sparsomme plads, så mit spørgsmål er om jeg kan fjerne/slette denne opdatering og gør så den ikke kommer igen - og hvor finder jeg den henne..??

På forhånd mange tak...
Avatar billede tto Juniormester
17. maj 2017 - 09:08 #1
Lige et tillægs spørgsmål....
- er der en god/nem måde og fjerne overskuds ting på ens pc, som bare ligger og optager plads, og dermed få frigivet mere plads..??
Har installeret programmet Ashampoo Winoptimizer 2017 som også fandt lidt, men tænker om der er mere at komme efter som bare fylder og/eller sløver computeren..?
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2017 - 09:17 #2
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. maj 2017 - 09:23 #3
Måske har i en del gamle filer liggende på C drevet Windows Old M/mere?
Højreklik på C, Drevet tryk på Egenskaber Tryk på Diskoprydning marker alle felter tryk OK ! Når den er færdig tryk igen på Diskoprydning Vælg denne gang Ryd op i Systemfilerne Marker alle og tryk Ok Hvis du nu får melding om at du er ved at fjerne Windows Old ikke kan gendanne til det tidligere system så gå blot videre!
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. maj 2017 - 09:40 #4
Det er altid en god ting at gøre når man har kontrolleret at et program kører godt!
https://billedeupload.dk/images/5HiMN.png

Og jeg ville ikke fjerne Creator. Og den vil under alle omstændigheder blive med at dukke op det er en del af Det nye Windows10  fremtidige Opdateringer:
Avatar billede tto Juniormester
17. maj 2017 - 13:19 #5
#3 - efter at have stået og tygget på det du anbefalede i lidt over 3 timer, blev den endelig færdig og jeg fik fri givet lidt plads (ca. 2 gb) - er det et "trick" som man med jævne mellemrum kan gøre med fordel..???
Såfremt Creator er kommet for at blive, så må jeg leve med at den brokker sig ind i mellem. Så længe maskinen forsat kan modtage og installer de andre opdateringer som kommer, så går det nok.. :-)

Tak for hjælpen...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. maj 2017 - 13:31 #6
Du kan roligt køre Diskoprydning ind imellem - det gavner kun.

Creators er en MEGET stor opdatering, og så vidt jeg husker, opretter den også en Windows.old der kan ryddes ud, når opgraderingen er gennemført med succes.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. maj 2017 - 13:42 #7
Det må så være en endog meget lille Harddisk der sidder i den PC: ? Hvis du kigger på mit billede kan du se at mit Styresystem med rigtigt mange programmer fylder 46,8Gb
Og ja du burde bruge Diskoprydning jævnligt så vil det heller ikke tage så lang tid. jeg kørte min for at Kunne vise billeder det tog under 5 min. Og hvis det er en almindelig  Harddisk Er det også en god ide at bruge et Defraggler program Ca. en gang om ugen!
Det er kun når der kommer en  Stor systemopdatering at du få en Windows Old.
Avatar billede tto Juniormester
17. maj 2017 - 14:25 #8
#7 - ja hdd er kun på ca 30 GB hvilket jeg syntes er et mærkelig sted at sparer, da hdd da ikke koster alverden idag.
Men jeg forsætter fremadrettet med diskoprydning efter din vejledning samt defrag.

Tak for alle indput og hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2017 - 00:35 #9
jeg synes du skal gøre livet let for dig selv og din familie :)

få sat en ny stor harddisk i computeren. og ikke alt det her pjat :)