Avatar billede Bolette Praktikant
26. januar 2017 - 17:29 Der er 3 kommentarer

Fejlmelding i Word 2016 på Mac

Hej!
Jeg har tidligere forsøgt at installere WordMat på min Mac, dog uden held, da den ikke er tilgængelig til Word 2016 endnu.
Word er herefter kommet med en fejlmelding når jeg har åbnet dokumenter. Det er nu kommet så vidt, at jeg ikke længere kan åbne Word.
Fejlmeldingen går som følger;
"Kompileringsfejl i skjult modul: ?MaximaModul?. Denne fejl opstår normalt, når koden ikke er kompatibel med versionen, platformen eller arkitekturen for dette program."
Hertil er en knap, hvor man kan trykke "OK", men der er ingen respons når jeg gør dette.
Jeg har afinstalleret WordMat, dette uden nytte.

Jeg håber at der sidder én derude et sted, der kan hjælpe mig.
På forhånd mange tak
Mvh. Bolette
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. januar 2017 - 18:07 #1
Det er sandsynligt, at der er dele af WordMat, som ikke er blevet fjernet helt.

Jeg arbejder med PC og har ikke mulighed for at tjekke noget på Mac. Men som på PC, skulle der være en Startup-mappe, hvori add-ins til Word placeres. Prøv at tjekke følgende tråd:

https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_word-mso_mac/office-2016-for-mac-startup-folder-and-templates/3cf080cc-ce0b-4712-837a-2108b1776fb4

Ud fra den kan du forhåbentlig finde Startup-mappen.

Hvis der i mappen findes noget, som ud fra navnet ser ud til at have med WordMat at gøre, så prøv at flytte den/de filer og mapper til et andet sted på computeren (Word skal være lukket ned først). Prøv så at starte Word igen for at tjekke, om problemet er løst. Hvis problemet er løst, skal du ikke flytte det fjernede indhold tilbage igen nu, men gem det hellere, hvis du har fjernet mere, end du skulle.

Hvis det ikke løser problemet, så se http://www.eduap.com/wordmat/FAQ.aspx. Der er et Contact-link øverst på siden, hvis du får brug for at kontakte udvikleren.
Avatar billede Kim Praktikant
03. oktober 2017 - 18:55 #2
Hej Bolette, jeg har samme problem ville høre om du har fået det afklaret om du evt kunne hjælpe mig? :)

på forhånd tak
Avatar billede Anida Halilović Praktikant
08. januar 2018 - 14:11 #3
Hej!
Det har hjulpet mig, hvilket it-afdelingen ikke kunne.
Så Kim, du kan roligt slette wordmat.