Avatar billede vuske Seniormester
25. januar 2017 - 17:31 Der er 11 kommentarer

Kan ikke åbne min outlook 2016

Får af vide at der mangler adgangskode til Outlook-datafil og den accepterer ikke koden - kan jeg smide den ud eller hvad kan jeg evt gøre - jeg får ikke lov til at åbne outlook 2016
Avatar billede INK Ekspert
25. januar 2017 - 17:40 #1
Har du evt. ændret fra Microsoft konto til lokal konto?
Avatar billede vuske Seniormester
25. januar 2017 - 18:07 #2
skal jeg evt. det
Avatar billede INK Ekspert
25. januar 2017 - 18:37 #3
Nej, du skal logge ind på samme konto på din pc som da du oprettede den. Det kan være en lokalkonto på maskinen eller en Microsoftkonto (mailadresse og password).
Du skriver ikke hvilken Windowsversion, men jeg gættede på Win10.
Hvilken e-mail leverandør?
Avatar billede vuske Seniormester
25. januar 2017 - 18:43 #4
Nej, du skal logge ind på samme konto på din pc som da du oprettede den.

Det er der gjort

Det kan være en lokalkonto på maskinen eller en Microsoftkonto (mailadresse og password).

Det er en microsoftkonto

Du skriver ikke hvilken Windowsversion, men jeg gættede på Win10.

Ja det er 10

Hvilken e-mail leverandør?  Yousee (TDC) en mail.dk

det er jeg hjælper kan han have smidt noget ud, han ved ikke noget
Avatar billede INK Ekspert
25. januar 2017 - 18:59 #5
Det må jo næsten være koden til mailkontoen, der er forkert.
Kan I få adgang til kontooplysningerne og rette adgangskoden, så kunne det være en løsning. Men jeg fægter lidt i blinde her.
Hvis der er oprettet flere brugerkonti på selve maskinen kunne du forsøge med hver af dem.
Kan du oprette en ny mailkonto?
Findes de ønskede mails på webmail, så kunne man jo starte forfra.
Hvis ovennævnte ikke leder fremad, må jeg melde pas.
Avatar billede vuske Seniormester
25. januar 2017 - 19:08 #6
mailprogrammet 2016 kan ikke åbnes uden den kode, vil en ny installation af computer løse problemet - eller kan den .pst-fil på nogen måde smides ud
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. januar 2017 - 19:53 #7
Har du prøvet at køre et af reparations programmerne ?
Hvis Det er under Youseemail
http://supporttools.yousee.dk/YouSee_MailSupport_PC.exe

Hvis Det er underTdcmail
http://hent.tdconline.dk/tdcmailsupport.exe
Avatar billede INK Ekspert
25. januar 2017 - 20:33 #8
Hvis #7 ikke løser dit problem, kandu flytte pst filen og evt. Omdøbe den til outlook2.pst
Du skal ikke slette den endnu. Prøv så at åbne Outlook og opret kontoen igen. Får du det til at virke, så er din adgangskode jo alligel korrekt.
Derefter kan du forsøge at åbne den gamle pst fil inde fra programmet.
Avatar billede vuske Seniormester
25. januar 2017 - 20:48 #9
Jeg ser lige på det sidste du har skrevet i morgen

jeg har prøvet at flytte og kalde den outlook.pstx - det virkede dog ikke

det link til TDC brugte jeg til et windows live mail program som også lå på computeren og det fik mailen til at virke, men da han har købt 2016 ville det være mere optimalt at bruge det
Avatar billede INK Ekspert
26. januar 2017 - 02:15 #10
Flyt den over på et usb, hvis omdøbning driller.
Når filen er væk fra pc' en skal Outlook danne en ny .pst fil.
Avatar billede vuske Seniormester
31. januar 2017 - 19:37 #11
Jeg skal nok vende tilbage når jeg kommer i kontakt med berørte computer igen