Avatar billede nico128a Praktikant
18. december 2016 - 12:42 Der er 1 kommentar

Mellemrum i fodnotater

Hej Alle
Jeg sidder lige pt og er igang med at skrive min SRP i gymnasiet.
I forbindelse med opgave som jeg skriver i word har jeg en masse kildehenvisninger.

Når jeg jeg kigger i mine fodnotater er der flere gange et rum mellem mine kildehenvisninger eller en stor linjeafstand.

Jeg har prøvet at ændre i teksten størrelse, linjeafstanden, trykke delete osv.
Intet ser ud til at virke. Håber der er en herinde som har været i samme problem og ved hvordan man fisker dette.

Tak på forhånd
Mvh Nicolai
Avatar billede ebea Ekspert
18. december 2016 - 13:17 #1
Er det ikke fordi, at du indsætter Fodnoten, forskellige steder i dine tekster.
Hvis du f.eks. indsætter en Fodnote i begyndelsen af en tekstlinje, og i start af en anden linje også, så vil de 2 fodnoter være placeret ens i afstand, i bunden af fodnote henvisninge.
Men hvis du f.eks. indsætter dem inde i teksten, så er der forskellig afstand.

Prøv at markere Fodnote tallet nede i bunden, og højreklik, og derefter vælg "Typografi" og i den boks som fremkommer, prøv at ændre i typografien.

jeg har selv prøvet, uden at det har ændret i selve linjeafstanden. Men jeg tror at problemet er relateret til ovennævnte kombination (Fodnoteplacering, før og inde i tekst).