Avatar billede Søren Lund Novice
24. november 2016 - 08:56 Der er 12 kommentarer

tv boxer modul

Jeg har modtaget et boxer tv modul, men der er ingen adgang til det bag på mit samsung smart tv. der er en lille indgang bag på mit fjernsyn. men kortet er dobbelt så stor...
installatøren som var her for at sætte antennen op, snakkede noget om at da jeg købte fjernsynet skulle der have fulgt noget med som jeg skulle bruge når jeg skulle sætte den i. men jeg kan ikke finde det, og jeg har ikke nogen ide om hvordan det ser ud eller hvad det hedder.
Avatar billede stjans Guru
24. november 2016 - 08:59 #1
Det er nok et CA modul der mangler (mener jeg de hedder). Det er sådan en form for plastik kortholder, som kan bruges mellem kortet og TV´et.
Det burde være med TV´et men du kan givet få et nyt i f.eks. elgiganten.
Hvis du går derud og siger at du mangler en holder til dit Boxer kort, så ved de hvad det er :-)
Avatar billede Søren Lund Novice
24. november 2016 - 09:02 #2
Mange tak:)
Avatar billede Mikael Ekspert
24. november 2016 - 09:52 #3
Hvad er det du har modtaget ??? Udover kortet ( ala størrelse som et dankort)

Det er sådan et modul du SKAL have. ( Ci+ til DVB-T2 )

https://www.boxertv.dk/tv/udstyr/

https://www.boxertv.dk/tv/udstyr/boxer-tv-modul/

Kortet skal sættes i modulet ( vendes rigtigt ) Og modulet sættes i fjernsynet.
( Muligvis skal det i sættes i siden på dit fjernsyn ) Der er med sikkerhed kun een "sprække" på dit tv det passer til modulet. ;)
Avatar billede Søren Lund Novice
24. november 2016 - 09:56 #4
jeg har modtaget både kortet og modulet...
Avatar billede Søren Lund Novice
24. november 2016 - 09:57 #5
men det kan ikke sidde i fjernsynet. det er for stort...
Avatar billede Mikael Ekspert
24. november 2016 - 10:01 #6
Der er altså KUN een størrelse ;) Alle fjernsyn har samme plads til modulet..

MÅSKE er dit fjernsyn allerede med indbygget modul.. Og så er det bare kortet der skal i.. UDEN modul.

Det har jeg så aldrig set på et fjernsyn.. Men på en boks kan det forekommer.

Hvis du oplyser hvad dit fjernsyn præcist hedder, så kan jeg måske google det ;)
Avatar billede ebea Ekspert
24. november 2016 - 10:09 #7
Du skal checke, om dit TV har en CA (Common Interface) indgang. Hvis ikke det har, kan du ikke bruge et kort til at afkode dit TV signal (Boxer), men er nødt til at bruge en ekstern Boks.
Og som der skrives, af nogle her, så fåes TV ikke med indbygget kortholder, men kun selve Interfacet (2 forskellige ting).
Så ENTEN er dit TV med indbygget CA interface, eller også skal du benytte en ekstern boks.
Avatar billede Søren Lund Novice
24. november 2016 - 10:18 #8
jeg har et samsung smart tv. model: UE 50 F6 27 5S BX XE
Avatar billede Søren Lund Novice
24. november 2016 - 10:33 #9
Avatar billede Mikael Ekspert
24. november 2016 - 10:44 #10
Jeg har fundet en vejledning du kan downloade som pdf fil.

Gå til dette link. http://www.samsung.com/dk/support/model/UE50J6275SUXXE

Rul med til "brugervejledning dansk (til højre )

Download pdf filen. Se fra side 130 i vejledningen..

Det er spørgsmålet om samsungs specielle modul med/ sidder i dit tv.
Avatar billede ebea Ekspert
24. november 2016 - 10:47 #11
Dit omtalte TV, er forsynet med en CA indgang. Så hvis det du har fået medleveret fra Boxer, kun er selve afkodnings kortet, så mangler selve CA Modulet som kortet skal indsættes i (CA Modulet indsættes i TV'et, bag på).
Har du ikke fået det CA Modul med, kan du spørge Boxer om de leverer det, og hvis ikke, så hvad type der er kompatibelt med deres kort (der er forskellige fabrikanter af CA moduler). Et sådan CA Modul, kan købes bl.a. i Elgiganten, men også hos TV forhandlere, generelt.
Avatar billede Mikael Ekspert
24. november 2016 - 10:54 #12
#11 Ja det er MULIGVIS adapteren ( vist på side 131 i pdf filen der mangler ) ???