Avatar billede MaleneH Novice
09. november 2016 - 17:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Word: "Dokumentet blev ikke fundet"

Jeg får denne besked, når jeg prøver at åbne mit word-dokument: "Dokumentet blev ikke fundet". Jeg har forinden gemt og lukket Word ned og vil senere på dagen åbne det.

Jeg kan ikke finde det i den pågældende mappe, hvor jeg har gemt dokumentet  og går derfor inde under "Åben seneste", hvor jeg kan se det, men altså får ovenstående, nedslående besked.

Jeg har forsøgt at søge efter dokumentet på computeren, men uden held.

Er der noget, jeg kan gøre, eller er mit dokument forsvundet?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. november 2016 - 18:12 #1
Hvor meget fylder dokumentet?
Har du forsøgt en reparation?
Avatar billede MaleneH Novice
09. november 2016 - 18:15 #2
Det fylder 3 sider.
Nej, det har jeg ikke. Hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. november 2016 - 18:39 #3
Ok - prøv følgende:
Åbn Word-programmetlenovo
Udpeg filen
Prøv Åbn og reparer - via den lille pil-knap ved åbn-knappen
Avatar billede MaleneH Novice
09. november 2016 - 18:43 #4
Er det på Windows eller Mac? Jeg har Mac.
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2016 - 19:54 #5
Hvor stammer dokumentet fra? Er det et, du har modtaget på mail, et, du har selv har  oprettet, eller ....?
Avatar billede MaleneH Novice
09. november 2016 - 20:06 #6
Det er mit eget - altså et jeg selv har oprettet.
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2016 - 20:37 #7
Jeg kender ikke noget til søgefunktionerne på en Mac, men prøv at kigge på linkene herunder:

https://support.apple.com/en-us/HT201732

https://support.apple.com/kb/PH21873?locale=da_DK
Avatar billede supertekst Ekspert
09. november 2016 - 23:25 #8
#4 - Anvender Windows
Er problemet blevet løst?
Avatar billede Mikael Ekspert
10. november 2016 - 08:47 #9
Og lige den helt usandsynlige ( Men dog set flere gange) ;)

Under skrivningen/gemningen af word dokumentet, så har der siddet en usb stick i computeren.

P.g.a. en fejl eller bare uopmærksomhed, så er dokumentet istedet blevet gemt på usb sticken ???

Efterfølgende sidder sticken ikke længere i computeren..
Resultatet er så at:  "Dokumentet blev ikke fundet"
Avatar billede eyvind Seniormester
10. november 2016 - 21:35 #10
Hvis du lige starter word og laver et dokument.
Hvis du så forsøger at lukke, burde det være muligt at se hvor programmet selv vil gemme, fordi du siger ja til at gemme.
Kig så efter hvor der gemmes.

Jeg kender heller ikke til MAC

Men hvis der er en søgefunktion, så prøv at søg på > .doc eller .docx eller $ tegnet som bruges til backup filerne.
Avatar billede MaleneH Novice
10. november 2016 - 22:06 #11
Jeg har fundet ud af, hvorfor jeg ikke kunne finde dokumentet i den pågældende mappe. Det var ikke blevet gemt, da mappens navn ikke var 'lovlig', hvilket forklarer hvorfor jeg kunne se dokumentet under 'Åbn seneste' i Word.
Avatar billede eyvind Seniormester
10. november 2016 - 22:18 #12
Et lille råd når der skrives lange dokumenter.
Gem i nyt navn efterhånden som der laves noget.
Eks.
abc.doc
abc1.doc
abc2.doc
Så kan man altid vende tilbage til udgaven før der rodes.