Avatar billede Question1 Praktikant
06. november 2016 - 00:03 Der er 4 kommentarer

Køb af NAS

Hej eksperter.

Skal bruge en NAS, til en fire personers familie.
Vi har smart phones, tablets og bærbare.

Umiddelbart er tanken en mindre NAS med 2 hdd, en primær og en som cloner.

Den skal være forholdsvis støjsvag, 2TB - 4TB hukommelse, bruger venlig og have nogen til høj grad af sikkerhed. Maks 3-4000 kr.

Men jeg ved bare ikke hvad det skal være for en eller om det er bedre med en Floyd løsning?

På forhånd tak for jeres hjælp.
C
Avatar billede Question1 Praktikant
06. november 2016 - 00:04 #1
Cloud* løsning
Avatar billede INK Ekspert
06. november 2016 - 10:50 #2
Med en NAS har du selvfølgelig selv fuld kontrol, men også selv fuldt ansvar. Kører systemet? Hvem gemmer hvad hvor. Har vi musikken gemt flere gange osv.osv.

Cloud løsninger er nemmere at styre, men du "sælger din sjæl" til Microsoft, Google, Apple eller en anden udbyder. Så det er pest eller kolera!

På en NAS ville jeg gemme familiens fotos, videoer og musik. Så er der nem adgang fra smart TV, Apple TV og Chromecast m.v.

Jeg anvender selv Apple Time Machine for vore 2 Macs, men jeg bruger også Google Fotos til løbende sikkerhedskopi for alle fotos fra smartphones, tablets og kameraer.
Microsoft One Drive, Google Drev og Dropbox indgår også i arsenalet til forskellige behov.
Avatar billede puren Ekspert
21. november 2016 - 02:13 #3
meget enig med hvad INK skriver men hvad er det for noget gear du har???

hvad skal du bruge den til???

eller skal du bare have en NAS box fordi det har naboen også??

personligt har jeg solgt sjælen til google så skulle jeg komme til at slette noget kan jeg altid ringe til NSA (National Security Agency) og bede dem sende mig et restore:)...... alle mine billeder ryger i google photo og alle dokumenter og løse filer ryger i google drive... film/musik kommer fra spotify, netflix, tv2 play og viaplay

så længe jeg har internet ved jeg ikke hvad jeg skal bruge en NAS box til
Avatar billede nfssister Forsker
18. december 2016 - 19:59 #4
https://www.synology.com/da-dk/products/DS216j
https://www.wdc.com/products/internal-storage/wd-red.html#WD30EFRX x2

Det er et rimelig sikkert setup, men skulle jeg vælge noget, så blev det:

https://www.synology.com/da-dk/products/DS216+II
https://www.wdc.com/products/internal-storage/wd-red.html#WD30EFRX x2
https://www.wdc.com/en-ie/products/external-storage/my-book.html#WDBFJK0040HBK-EESN

Den eksterne kan du koble på DS216+II, og trykke på det grønne C på boksen. Så tager den en kopi af hele boksen og smider over på den eksterne. Så har man backup af sin NAS en gang imellem :)