Avatar billede jensrrasmussen Juniormester
01. november 2016 - 15:28 Der er 6 kommentarer

JET provider kan ikke findes

Hej altvidende/
Har skiftet til ny 64 bits pc med win10Prof og indlagt IIS.
Har geninstalleret Office2010 Prof. Plus 10 - vist nok 32 bit
Har lagt alle mine gamle asp-udviklede hjemmesider over på den nye pc. De vises fint lokalt,  så længde der i programmerne ikke er kald til min Access DB. Når der er det fås fejlen:

ADODB.Connection fejl '800a0e7a'
Provideren kan ikke findes. Den er muligvis ikke installeret korrekt.

I mine programmer bruger jeg som provider:
Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/")&"/../database\vvvdb.mdb;Persist Security Info=False

Det virker som sagt perfekt på den gamle32 bits  pc - men ikke på den nye. Skal jeg skifte til en anden provider? Og hvor skal den i givet fald installeres. Eller er det muligt at finde en JET.OLEDB-provider, som kan køre under win10?

Håber I kan hjælpe, a jeg har bakset med dette i en uge nu - forsøgt meget, men uden held.
mvh.
  /jens
Avatar billede terry Ekspert
01. november 2016 - 15:34 #1
Avatar billede jensrrasmussen Juniormester
01. november 2016 - 16:20 #2
My asp-files are in C:\inetpub\wwwroot\
My access db is C:\inetpub\database\vvvdb.db

The code
C:\Windows\SysWOW64\wscript.exe C:\inetpub\database\vvvdb.mdb

gives an error message like There is no script programme for the file type ".mdb"

So Am I writing something wrong?
Avatar billede jensrrasmussen Juniormester
01. november 2016 - 16:21 #3
sorry I forgot an "m"
My access db is C:\inetpub\database\vvvdb.mdb
Avatar billede jensrrasmussen Juniormester
01. november 2016 - 16:37 #4
I have solved the problem. In IIS I had to enable 32-bit programmes to run. And voila!
I have now another small problem, which I will describe shortly

Thanks for the help so far
Avatar billede terry Ekspert
01. november 2016 - 16:54 #5
Great, you should maybe create a new question.
Avatar billede terry Ekspert
01. november 2016 - 16:54 #6
If its web related then maybe it should be in another category