Avatar billede sniffy Nybegynder
22. august 2001 - 23:50 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Strømkabel til printer???

Jeg har for ikke så lang tid siden anskaffet mig en HP Apollo 2200 printer. Men i sidste uge mistede jeg strøkablet til printeren da jeg havde den med til eksamen.

Er der nogen der ved hvor det er muligt at anskaffe et nyt strømkabel der passer til min printer???
så jeg ikke skal købe en ny!
Avatar billede Beach Mester
22. august 2001 - 23:54 #1
Er det ikke bare et ganske alm. aparatstik der sidder på den printer?
Hvis det er, så kan du købe et nyt kabel hos alle elektrikker (forretninger) i landet!

//Beach
Avatar billede driis Nybegynder
22. august 2001 - 23:58 #2
Hvis ikke der sad en adapter / transformer på kablet, kan du jo bare fikse noget sammen selv - hvis der sad en adapter på, så skal det stå på printeren, hvilken spændingskilde den skal have (f.eks. 12V DC ?) Hvis det er tilfældet er det bare ned til elektrikeren og købe en adapter, der kan levere netop denne spænding ud fra den 220 V vekselstrøm, du har i stikkontakten. Som beach siger, så er det ganske sikkert et ganske almindeligt apparatstik, der sidder i printeren (af samme type som strømkablet til PC og skærm); og hvis det er tilfældet, koster et kabel ikke mere end en 20-30 kr.
Avatar billede sniffy Nybegynder
23. august 2001 - 01:16 #3
Det er ikke et ganske almideligt kabel, som det til skærm eller computeren,... det er netop det der er problemet, jeg ved ikke hvad den slags stik hedder jeg skal bruge her.
Avatar billede Beach Mester
23. august 2001 - 01:21 #4
Har du mulighed for at finde (Et link fra nettet) eller scanne et billede af kablet, evt. komme med en tybebetegenelse på det?
Under alle omstendigheder så kan du henvende dig til den forhandler hvor du har købt printeren (eller HP importøren i DK) og derigennem bestille et nyt kabel.

Var det \"kun\" et kabel, eller sad der en strømforsyning (en stor fed sort klump plastic) på også?

//Beach
Avatar billede sniffy Nybegynder
23. august 2001 - 01:24 #5
Der sad \"en stor fed sort klump plastic\" på ja, (også kaldet en transformator tror jeg :) )
Jeg har ikke mulighed for at scanne et billede ind af strømkablet da jeg jo ikke har kablet!
Avatar billede Beach Mester
23. august 2001 - 01:26 #6
Er der ikke et billede af det i brugsanvisningen?

//B
Avatar billede sniffy Nybegynder
23. august 2001 - 01:28 #7
Det er der muligvis...men jeg har ikke en scanner :)
Men faktisk får jeg en i morgen LOL
så der sender jeg lige et billede til dig, Hvad er din E-mail???
Avatar billede Beach Mester
23. august 2001 - 01:31 #8
beach@pc.dk
Og der må også være en side i manualen som beskriver hvor meget power strømforsyningen giver. Disse informationer skal jeg også bruge!

Men... Send det til mig i morgen, når du har fået din scanner op og køre, så kigger jeg lige på det, en løsning skal vi jo nok finde:-)

//B
Avatar billede francke Nybegynder
23. august 2001 - 07:48 #9
Avatar billede sniffy Nybegynder
23. august 2001 - 12:08 #10
Jeg sendte et brev til producenterne ud fra den addresse som francke gav mig!
Hvis det ikke virker holder vi os bare til planen beach!

Hvis det virker skal i alligevel ha\' tak for jeres hjælp begge to, derfor har jeg også givet jer begge to points!