Excel ark med tabeller som database
I Excel 2013 har jeg givet en tabel som oplister en række RISICI på en fane.I en anden fane vil jeg oprette en ny tabel som oplister trusler.
I en tredje fane en tabel med liste over sikringer, som relaterer sig de individuelle trusler med en eller flere sikringer knyttet til den enkelte trussel. De induviduelle trusler kan knytte sig en eller flere risici.
Som gammel Databasemand er det enkelt at lave i f.eks. Access med 1-mange relationer med de tre tabeller, men brugere forstår sig bedst på Excel.
Jeg forstiller mig en 4. 'PIVOT' tabel som viser de sammenknyttede data.
RISK 1 TRUS1 SIKR1
SIKR2
TRUS2 SIKR4
RISK 2 TRUS4 SIKR1
TRUS7 SIKR4
etc.
jeg så det gerne i en EXCEL fil hvor slutbruger kun ser pivot mappen og admin kan åbne de tre tabel mapper og tilføje/rette etc.
men hvordan gør man det ?
Henrik