01. september 2016 - 14:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA word

Jeg er ved at lave et brev i word, hvor jeg kan vil have en formular til at "poppe" op som jeg så kan taste i og de felter jeg har tastet i bliver så indsat i mit word dokument. Jeg har fået lavet det ved at lave en knap i word, som man trykker på og så åbner formularen. MEN det ser ikke så godt ud når jeg er færdig med dokumentet at knappen stadig er der. Kan man kode (VBA) i word så at man fx trykker på en tast på tastaturet og så åbner formularen ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2016 - 14:28 #1
I det øjeblik, du opretter en makro, så kan du angive en genvejstast. Så opret ny makro med genvejstast, og flyt koden fra den gamle derover.
01. september 2016 - 15:09 #2
Hej Ingeborg78
I VBA kan du:
Vælg  ThisDocument i Project oversigten (View --> Project Explorer)

Brug følgende linjer:
Private Sub Document_New()
xxBox.show
end sub

hvor xxBox er navnet på din VBA-formular.

Så vises den kun når der dannes nye dokumenter.

Private Sub Document_New() kan dannes ved at:
vælg Document i Object-liste (Venstre top af kodeområdet)
vælg New i Procedure (til højre)

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
01. september 2016 - 15:44 #3
Hvad gør jeg så hvis jeg gemmer dokumentet og senere gerne vil fremkalde formularen ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2016 - 17:21 #4
hvis du har en makro med genvejstast, så behøver den ikke en knap. Og den kan kaldes når du vil med den valgte genvejstast.