Avatar billede kimlarsen Praktikant
04. juli 2016 - 17:18 Der er 2 kommentarer

Hvad sker der lige her ? CMS system vælter for mig.

Hej

Jeg sidder og prøver på at vedligeholde en gammelt cms system som hedder Purble Cow. Folkene og firmaet bag cms systemet er forlængst forsvundet og derfor er det så som så med hjælp.

Men indtil nu, har det løbende lykkes mig at rette de problemer som er fremkommet, indtil nu !

Hvis man kikker forbi : http://www.forlaget-tekstxpressen.dk/ kan det tydeligt ses hvad problemet er. Hele baggrunden er fyldt med en eller anden form for fejlmeddelse og det ser heller ikke ud som om at indholdet hentes korrekt.
Jeg har en mistanke om at cms systemet arbejder med en database i baggrunden og idet at One.com har flyttet siden over på ny server her den 2/7-16, så er "forbindelsen" røget til databasen. Men det er rent gætteri fra min side ?

Nogle som har ideer om hvor problemet kunne ligge og eventuelt et løsningsforslag !

Mvh.
04. juli 2016 - 22:29 #1
Stierne på sitet referer til et sted på serveren som den nye server ikke giver adgang til. Du skal enten få modificeret Purble Cow's stier så de holder sig indenfor det serveren tillader, eller ændre på det serveren tillader. Muligvis er det blot stier der er gemt i databasen, som referer til et gammelt server setup.

Læs evt. mere om problemet her:
http://stackoverflow.com/questions/1846882/open-basedir-restriction-in-effect-file-is-not-within-the-allowed-paths
Avatar billede kimlarsen Praktikant
07. juli 2016 - 21:01 #2
Hej Maya Kathrine.

Tak for dit indspark, som jeg har arbejdet en del med siden du skrev det. Webhotellet vedkender sig at de har ændret på server opsætningen, men holder på at jeg skal selv ændre det i Purple Cows opsætning. Så her er jeg strandet, for jeg ville jo mene at sådanne ændringer burde være i en eller anden form for config fil.
Men du gav mig ihverttilfælde stof til eftertanke - Tak !