Avatar billede KAPOWYA Praktikant
27. juni 2016 - 18:04 Der er 5 kommentarer

Cpu temperatur

hej alle,
forleden en fredag aften spillede jeg computer, pludselig åbner speccy (temperatur program). og viser min cpu temperatur er på 80C! jeg slukker min pc og tænder den igen, det samme resultat når jeg spillede. jeg har en Intel Core i5 3570K uden OC. jeg prøvede at installere andre temperatur programmer som realtemp & core temp men de viste det samme. jeg tænkte at det måske kunne være at jeg skulle skifte kølepasta, jeg tog køleren af og så der stadig var noget på. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og det fungerede helt fint før, jeg forstår bare ikke hvordan det bare kommer sådan.
Avatar billede mikkel251 Seniormester
27. juni 2016 - 18:42 #1
hej Kapowya
det kan være du skal have en større køler på din cpu, da jeg spillede meget wow der var min cpu også meget varm for det bliver de når de skal yde en masse som når du F.eks spiller spil
kik på proshop eller skriv til dem at du spiller det spil du nu spiller og fortæl dem hvilken pc du har og sig du gerne vil have en køler der kan køle din cpu længere ned, så finder de noget du helt sikkert kan bruge, for det lyder meget til der sidder en standard køler på din pc :D
Avatar billede KAPOWYA Praktikant
27. juni 2016 - 22:44 #2
men temperaturen har været bedre før? det kan da ikke være blæseren, det var den jeg brugte før. jeg tænkte på nyt kølepasta måske
Avatar billede Tekol Juniormester
30. juni 2016 - 02:10 #3
Ja, det kunne godt være din gamle kølepasta, der er blevet for gammelt. Jeg vil anbefale at købe en kvalitets kølepasta og erstatte den gamle.
Avatar billede sonalias Seniormester
30. juni 2016 - 07:46 #4
Helt klart ny kølepasta, jeg har en OC'ed 2500k til 4,7GHz på standard køling som ikke overstiger 60grader, men det kræver at kølepasta er god! :)
Avatar billede mikkel251 Seniormester
04. juli 2016 - 16:07 #5
det kan sagtens være at kølepastaen er en bedre ide, ihvertfald spare du en masse penge hvis det er det, så det giver god mening at prøve det først :D