Avatar billede VildeHest Praktikant
14. juni 2016 - 15:44 Der er 7 kommentarer

Front end/UI

Hej,

Jeg har lavet/tilpasset en access database med et sagssystem ud fra en skabelon.

Jeg skal nu have lavet en UI, som brugerne kan oprette disse sager i. Min spørgsmål lyder på hvordan jeg gør det optimalt.

Er jeg nød til at have fat i en sharepoint eller evt. gemme det som en exe fil eller lign. der kan kører det?

På forhånd tak.

Mvh
VildeHest
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2016 - 16:37 #1
jeg ville nok bare lave en 'hjemmeside' - se fx https://www.sitepoint.com/using-an-access-database-with-php/
Avatar billede terry Ekspert
14. juni 2016 - 17:28 #2
all depends where the users are in relation to the dB. If they are on the same network then no need to make a "hjemmeside".

You could just split the dB into a front end (UI) and backend (data) where the UI is on each users PC and backend is placed somewhere on the network,
Avatar billede terry Ekspert
14. juni 2016 - 17:30 #3
If users dont have Access then you can use the free Access runtime

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=39358
Avatar billede Uvanga Ekspert
14. juni 2016 - 18:29 #4
terry: virker Access runtime også på windows 10? Det fremgår ikke umiddelbart af det link du henviser til.
Avatar billede terry Ekspert
14. juni 2016 - 19:04 #5
I haven't tried it but I dont see why not.

This one is for Access 2016 where it has W10 as one of OS's. I'm sure that previous versions of Access will also run on W10 too though
Avatar billede terry Ekspert
14. juni 2016 - 19:05 #6
Avatar billede supertekst Ekspert
18. juli 2016 - 18:03 #7
Hej VildeHest
Fandt du en løsning?