Avatar billede Petraeus Praktikant
14. juni 2016 - 08:41 Der er 2 kommentarer

Flette excel ind i word

Hej

Jeg har et dokument for jeg skal have sat nogle navne ind.
Det ser således

På plads 1 sidder "navn"
På plads 2 sidder "navn"
osv

Navnene har jeg så stående i et excel ark i samme rækkefølgen.

Så hvordan får jeg så sat navnene fra excel ind på navne pladserne?
Jeg har prøvet med brevfletning, men der får jeg en side på "plads" og det er ikke det jeg ønsker, jeg vil gerne have det efter hinanden i word.

Jan
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. juni 2016 - 10:59 #1
Du har ikke skrevet, hvilken version af Word, du bruger.

Du kan bruge teknikken fra brevfletning, men du skal vælge en anden type end brev. Du skal i stedet vælge "Navne" (hedder sådan i Word 2013) eller "Etiketter" (hedder sådan i Word 2010 og tidligere - hedder "labels" i engelsk version).

Se f.eks. "Sådan bruges brevfletning til at oprette adresseetiketter i Word", https://support.microsoft.com/da-dk/kb/294684

Se evt. også videoerne, som jeg har linket til nedenfor. De er på engelsk, men de har tydelige forklaringer.

Her er den første i en serie - viser fletning af brev (letter - ikke label, som du har brug for), men den viser nogle generelle ting vedr. brevfletning, som er nyttige:
https://www.youtube.com/watch?v=cx6Ve-kwLxU

Video 2 viser labels - der bliver vist brug af en csv-fil som datakilde, men du kan uden problemer bruge din Excel-fil:
https://www.youtube.com/watch?v=N8mO5ZU2zL4

Word giver mulighed for at vælge alle mulige fabrikater og varianter af labels - reelt skal der i Word blot bruges en tabel, hvori tabelcellerne passer til de fysiske labels, navneskilte eller andet, som resultatet skal bruges til. Hvis du vælger fabrikat/type, som passer til de aktuelle labels, går det helt af sig selv. Ellers kan du blot selv oprette eller tilpasse en tabel.
Avatar billede Petraeus Praktikant
14. juni 2016 - 11:05 #2
Jeg bruger word 2010

Jeg prøver at kigge på det du har sendt mig - TAK