Avatar billede hunter41 Novice
12. april 2016 - 09:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

beskyt kolonner

hvis jeg har nogle kolonner hvor der ikke må tastes i.....hvordan beskytter jeg så lige dem ?
Avatar billede hunter41 Novice
12. april 2016 - 09:59 #1
har været inde og kigge på beskyt ark, men syntes ikke jeg kan få det til at fungere med kolonner
Avatar billede hunter41 Novice
12. april 2016 - 10:14 #2
har selv fundet løsningen, men nu fungerer mine makroer ikke ??
Avatar billede kim1a Ekspert
12. april 2016 - 10:47 #3
Det lyder til at du har valgt at låse cellerne i forbindelse med "beskyt ark", for at makroen så kan rette i en celle skal den midlertidig låse arkbeskyttelsen op og så evt. låse igen når den har kørt.
Avatar billede hunter41 Novice
12. april 2016 - 10:59 #4
okay....er det noget man kan ligge ind i makroen ?
Avatar billede kim1a Ekspert
12. april 2016 - 14:55 #5
Ja du kan. Prøv at bruge optageren når du låser arket...
Avatar billede hunter41 Novice
13. april 2016 - 08:48 #6
kim1a >

kan man ligge det ind i makroen, således at den også registrer passwordet til beskyttelsen........ellers skal man jo taste det hver gang man bruger makroen
Avatar billede kim1a Ekspert
13. april 2016 - 10:28 #7
Jeg forsøgte at optage med password, men det virkede ikke - jeg fandt dog dette, men har ikke erfaring med det:
http://analysistabs.com/excel-vba/protect-unprotect-worksheets/

Generelt er jeg ikke vild med at beskytte med password, det er relativt nemt at omgå for dem som kan lidt med VBA og dem som ikke kan laver typisk ikke fejl med at låse op.
Avatar billede hunter41 Novice
13. april 2016 - 11:46 #8
kim1a >

jeg har brugt dit link, så smid lige et svar så du kan få point
Avatar billede kim1a Ekspert
14. april 2016 - 07:16 #9
Godt du fandt en løsning.