Avatar billede cljeppe Mester
21. marts 2016 - 15:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

W 10: Startmenu, skriftsstørrelse.

Hej,

Jeg har brug for at gøre størrelsen på startmenuens linier og dertil hørende underpunkter større.

Vejledning, venligst,
Avatar billede claes57 Ekspert
21. marts 2016 - 17:12 #1
det vil så kun virke på den klassiske menu:
Indstillinger/system/skærm vælg avancerede skærmindstillinger
scroll ned til avanceret tilpasning af størrelsen...
Så kan du rette 'menuer' fra standard 9 til fx 12

Er det ikke ok (du vil have ændring på den 'nye' menu), så Indstillinger/system/skærm
Der er 'skift størrelsen af tekst, apps, og andre elementer'
Hvis det er muligt der (ikke alle grafikkort/skærme kan det), så flyt skyder et hak mod højre.
Avatar billede cljeppe Mester
22. marts 2016 - 15:40 #2
Hej - mange tak for hurtig besvarelse - den vil blive medbragt til næste besøg hos svigerfader, en ældre herre, hvor synet desværre driller, bl. a. ved PC'en.
Avatar billede cljeppe Mester
22. marts 2016 - 15:42 #3
så mangler jeg kun at finde ud af at give dig dine points, kan jeg se!
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2016 - 15:56 #4
her er svar til point.

Der er også indstillinger / Øget tilgængelighed / stor kontrast
Der kan du vælge et tema (fx 'hvid med stor kontrast') og det øger læsbarheden en hel del.