Avatar billede fredand Forsker
03. marts 2016 - 21:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Purpose of spam?

Hello guys!

I got a site that right now is under attack for spamming.

The site got a form where the spammer, unfortunately, can post topics. I guess I need to put a captcha or something.

But I can not figure out the reason for this attack.

They just put things like:

"US dollars http://www.xxx.com/essays-on-emotions aliases forever essay .com doubtless prop  Aston had hoped to sell up to 4,000 Cygnets a year..."

"Your cash is being counted <a href=" http://xxx.ky/performance-reports/ ">buy accutane in uk</a>  Both sides of their skinny shop have windows that open up to the street..."

What could they gain with this?

Any comments are most welcome.

Btw I have masked the url if they might be virus carrier.

Best regards
Fredrik
Avatar billede Wally73 Mester
03. marts 2016 - 21:13 #1
De prøver at booste deres ranking på søgemaskiner, der har specielle algoritmer, så som Google.

Google ranker sider baseret på hvor mange der linker til siden.
Det ekstra tekst er for at snyde Googles snyde-detektor, der søger efter såkaldte linksites, der bare indeholder links og intet indhold.
Avatar billede LNG.DK Novice
03. marts 2016 - 22:06 #2
Installer Wordfense og Akismet så slipper du for det.