Avatar billede 50573433 Nybegynder
23. januar 2016 - 22:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Acer - Aspire E17

Jeg har fået omformatteret min "Acer - Aspire E17" bærbar PC.
Mit problem er, at efter jeg har fået omformatteret min maskine, er det sådan, når jeg starter PCen, altid skal huske at [Num Lock]-knappen ellers virker nummer tasterne ikke, men i stedet virker Nummer tasterne, som piletaster istedet.

God idé eftersøges ????? - tak

Peter
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. januar 2016 - 07:02 #1
Sådan aktiveres eller de aktiveres Numlock  på Aspire, Laptop tryk og hold  Functionstasten  (Fn) nede og tryk på F11-tasten og Numlock vil  lyse
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 08:24 #2
Jeg har en acer ferrarri 4000, hvor numlock heller ikke virkede efter en geninstallation, og fandt ud af at jeg kunne bruge det trick som poko1 fortæller om.

Problemet for mig, var blot at alle andre taster der har fn funktioner også bliver ændret, og det følte jeg var bøvlet, at men skulle aktivere og deaktivere hele tiden.

I Bios kunne jeg ikke gøre noget i, så det blev i registrering det skulle rettes til.

Søger man på activate numlock registry og så det styresystem man bruger får man svar.

Du skal ind i registeret og finde InitialKeyboardIndicators og sikkert rette værdien fra 0 til 2 under værdier
Avatar billede 50573433 Nybegynder
24. januar 2016 - 10:28 #3
Hej Poko1
Tak for din idé - det virkede squ' som jeg ønskede.

Peter
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 10:35 #4
Godt trick virkede for dig.
Jeg hopper af her
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. januar 2016 - 10:45 #5
tillykke med point så er det sørme godt jeg ikke samler!
Avatar billede 50573433 Nybegynder
28. januar 2016 - 12:41 #6
Poko1: "Sådan aktiveres eller de aktiveres Numlock  på Aspire, Laptop tryk og hold  Functionstasten  (Fn) nede og tryk på F11-tasten og Numlock vil  lyse."

Hej Poko1
Dit svar med Fn/F11 kan alligevel ikke bruges - desværre. Derfor efterlyses en ny idé