Avatar billede ksor Mester
23. januar 2016 - 16:54 Der er 4 kommentarer

Windows XP vil ikke genstarte/lukke ned ???

Jeg havde problem med at installere DirectX9 og opdatere til DirectX10 og efter det kan maskinen ikke lukke ned/genstarte - den har noget diskaktivitet, men kommer aldrig videre og jeg kan fortsætte med at arbejde.

Hvordan geninstallerer man DirectX10 ?
Avatar billede ksor Mester
23. januar 2016 - 17:39 #1
retter version nummeret NED i reg-basen !
Avatar billede ksor Mester
23. januar 2016 - 17:43 #2
Men det hjælper ikke på SHUTDOWN/RESTART problemet !
Avatar billede ksor Mester
23. januar 2016 - 18:44 #3
Efter en manuel genstart FØR log on - virker både shutdown of reboot

Efter logon virker de ikke ?

der se sgu' da mystisk - ideer ?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 08:34 #4
Officielt set har Microsoft ikke frigivet directX10 til at virke på XP. Den sidste version der er frigivet er 9c.

https://support.microsoft.com/da-dk/kb/179113

Men når det så er sagt, så er der der alligevel nogle der har gjort det, og det burde kunne virke:
https://www.raymond.cc/blog/easily-install-and-download-directx-10-for-windows-xp/

Personligt har jeg ikke haft DirectX10 på min XP da den kørte dette system, og om det sidste link kan hjælpe dig ved jeg ikke.

Kan du lukke ned i dvale i stedet?