Avatar billede dogstew Nybegynder
20. januar 2016 - 07:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Betinget formation pba. cellen til højre for hver række i markeret matrix

Hej Eksperter.

Jeg har problemer med at få det sidste af et regneark til at falde på plads.

Jeg har lavet et aktionsark, hvori der i de første kolonner er plasd til at beskrive og definere opgaverne. i de sidste to kolonner har jeg låst input til Deadline (kun dato) og %Færdig (0, 25, 50, 75 og 100% på rulleliste).

Jeg har lavet betinget formatering på de to kolonner, så hvis der er længe til deadline, så er den grøn og hvis den er inden 10 dage så gul, og efter IDAG rød. På samme vis er sidste kolonne rød ved 0% og først grøn ved 100%.

Mit spørgsmål er nu hvordan jeg får deadline eller hele linjen til at blive en bestemt farve når cellen i næste kolonne %Færdig bliver sat til 100%? Ellers ender deadline med at blive rød når man når datoen som man har sat, uanset om opgaven er fuldført, og det er ikke med til at skabe overblik :)

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak
20. januar 2016 - 08:54 #1
Kan du uploade et eksempel på f.eks. gupl.dk ?
Avatar billede dogstew Nybegynder
20. januar 2016 - 10:31 #2
Jeg smider lige et link til en fil der viser det jeg mener.

Jeg har i række 2 og 3 lavet en betinget formatering for selve rækken ved at vælge den yderste celle skal være 100% for at formateringen skal bruges, men hvis jeg gør sådan så skal denne proces gentages for hver række.

Jeg ønsker at kunne markere kolonne B til G og skrive en formel i betinget formatering der fortæller at når en celle i kolonne H udfyldes med 100% så formateret kun den række hvor cellen hører til.

https://drive.google.com/file/d/0B-KrFaFZMIKpWTZxaUd5Yy1KQVFZWFVOTjB4djhPWDZzd0Iw/view?usp=docslist_api

Håber det giver mening
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
20. januar 2016 - 11:10 #3
Brug ikke større referenceområde end hvad der er nødvendigt. Jeg har begrænset det til række 3:100.

http://web01.gratisupload.dk/f/8uxgewlgb9/
20. januar 2016 - 11:36 #4
Se et forslag her:
http://www.filedropper.com/eksempeltileksperterne

Tricket er at markere hele området - f.eks. B3:H100, og herefter benytte absolutte referencer til kolonnen, men ikke til rækken.
21. januar 2016 - 11:00 #5
Det er noget lettere at hjælpe dig, hvis du selv deltager i tråden!
Avatar billede dogstew Nybegynder
26. januar 2016 - 11:11 #6
Hej Erik,

Jeg beklager det sene svar, da min søn blev indlagt. Jeg kunne dog 100% bruge dit svar og vil lige bede dig kommentere med svar, så jeg kan give dig point.

Tak for hjælpen
26. januar 2016 - 11:25 #7
OK - kommer her!

God bedring til sønnen.