Avatar billede RasmusElk Nybegynder
18. januar 2016 - 10:08 Der er 4 kommentarer

HJÆLP TIL EXCEL - MACBOOK

Hejsa.
Jeg har et problem som jeg håber en/flere kan hjælpe mig med!

Jeg har to dokumenter som jeg har arbejdet i, den ene hedder 19-11-2015 det andet hedder 28-12-2015. Jeg er kommet til at gemme 28-12 oven i 19-11, så begge dokumenter er ens nu. Er der nogen mulighed for jeg kan gendanne dokument 19-11-2015 tilbage til der hvor jeg var inden jeg kom til at gemme oven i.. Håber i forstår mit spørgsmål :-)
Avatar billede egonspock Seniormester
18. januar 2016 - 10:26 #1
Prøv med Time machine fra Finder. Hvis du har slået det til, vil du kunne vælge - og genskabe - en gammel version, også selvom du ikke har haft dit evt. backupdrev sat til.
Avatar billede RasmusElk Nybegynder
18. januar 2016 - 10:34 #2
Det kan jeg se jeg ikke har sat til, vi detl sige der ikke er nogen chance for at gendanne dokumentet?
Avatar billede egonspock Seniormester
18. januar 2016 - 10:43 #3
Rigtige mænd tager ikke backup, de græder ;-)

måske har du sendt en kopi til en eller anden, eller på anden måde gemt en udgave? Ellers er der ikke mange chancer for at finde den igen.

Så dagens opgave er at købe en harddisk og sætte den i din Mac: omformatere den til HFS+(journaliseret) og sige ja til at bruge den som Time Machine backup.
Avatar billede egonspock Seniormester
18. januar 2016 - 10:47 #4
Ah, lige en mulighed mere: hvis du har haft dokumentet gemt på Dropbox eller lignende cloudservice, har de nogen gange Versionering, dvs. gamle version gemt også. (Jeg ved ikke om Office365 måske kan have det.)

Både Apple Numbers og Google Docs har det indbygget som standardfunktion i øvrigt, så man nemt kan komme tilbage til en tidligere version, men jeg tror ikke at Excel har det som standard.