Avatar billede repsakasper Juniormester
11. januar 2016 - 18:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sikker fjernelse af hardware - Navn på enhed = "..." ?

Jeg har brug for lidt ekspertviden.
Jeg har siden jeg har opgraderet fra HDD til SSD, fået den lille "sikker fjernelse af hardware" knap op nede i processlinjen, men når jeg klikker derpå, er den hardware jeg kan fjerne, navngivet "..." (se SS)
http://ncis-repsakasper.deviantart.com/art/SikkerFjernelseAfHardware-583790088?ga_submit_new=10%253A1452531762

Jeg aner ikke hvad dette er. Nogen der ved hvordan jeg finder ud af hvad "..." står for? Er det evt. min HDD, som jeg har koblet til som ekstra harddisk? Førhen, i windows 7, var det min primære disk, her kunne jeg også fjerne disken (selvom det lyder mærkeligt)

Info om system:
Windows 10 64 bit (nyeste update)
SSD primær harddisk
HDD sekundær harddisk

*Hvis jeg går ind i "enheder og printere" i indstillinger, er der ingen enheder, som hedder "..."
**Heller ikke i "denne computer" er der en flytbar disk eller lign. som har dette navn?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2016 - 20:08 #1
jeg har en http://zentimo.com/en/ (den har jeg brugt siden win7).
Den har sikker fjernelse - og enheder, som ikke flyttes, kan jeg skjule. Så det er kun tilkoblede dimser, der vises.
Min er så købt en gang i fordums tider.

Hvis du henter/tester, så er der en prøvetid - så kan du se, om den giver svar hos dig.
Avatar billede repsakasper Juniormester
11. januar 2016 - 22:08 #2
Tak for forslaget, men Zentimo viste ikke rigtig noget brugbar, desuden lavede den ged i mit internet, så når det var tændt, kunne jeg ikke få forbindelse til internettet. Dvs. har slettet det igen.

Den viste dog alle mine USB stik, HDD partioner og SSD partioner, men ingen ved navn "..." desværre.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2016 - 22:55 #3
Jeg har aldrig selv oplevet at zentimo lavede ged i noget. Ellers ville jeg ikke foreslå det. Men kunne ... Ikke bare stå for flere enheder?
Avatar billede repsakasper Juniormester
11. januar 2016 - 23:45 #4
Claes57: Jeg er ikke sikker. EFter at have afinstalleret Zentimo og genstartet, er "sikker fjernelse" ikonet nu væk?

Måske det er min maskine der opfører sig lidt underlig, frem for programmet. :/

Jeg ser lige om den kommer tilbage inden for overskuelig periode, ellers lukker jeg spørgsmålet igen.

Tak for input so far, though :)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2016 - 09:10 #5
højreklik på processlinjen, vælg egenskaber. Ved meddelsesområde klik på tilpas... Ind på slå systemikoner til og fra, og sæt sikker fjernelse til altid at blive vist.
Avatar billede repsakasper Juniormester
12. januar 2016 - 11:52 #6
Det er slået til :)

I dag under første opstart, var den der stadig ikke, men efter en genstart, kom den tilbage. Meget mystisk?
Avatar billede repsakasper Juniormester
25. januar 2016 - 17:36 #7
Har siden sidst ikke set den igen. Det må være en random softwarefejl.
Tak for hjælpen, Claes.