Avatar billede Jannickhess Professor
20. december 2015 - 21:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

administrator til win 10 gæste konto alle pgr slettes ved genstart

Kære Brugere

Jeg kender en der gerne vil gøre det her

1. hvis nogen installere en masse programmer, på pc,en - så vil alle programmer forsvinde fra computeren inkl mulig Virus, ved genstart, ligesom nogen af jer nok kender det fra Biblioteket. ?

Kun personen med "administrator rettighederne," ville kunne tillade et program, blive ved med at være på pc,en efter genstarten.

Hvordan skal man lige klare den opgave

Hvis i ved det kan i sende et Link på Dansk eller Engelsk, hvordan det skal fixes.

I øvrigt god Jul til jer allesammen

Hilsen

spoergejoergen_15
Avatar billede aphandersen Juniormester
20. december 2015 - 22:57 #1
Det med nulstilling ved genstart er jo gerne sådan et ghost image der indlæses. Men her kan du jo ikke bare lige ændre i det image.

Kan det ikke bare løses ved at kun administrator kan installere? Hvorfor har brugerne brug for at installere, hvis det alligevel ikke må blive der?
Avatar billede Jannickhess Professor
10. januar 2016 - 18:24 #3
Hejsa Peddi

Det er mere en sikkerhed, for at undgå virus og at nogen som måske ikke er så it tekniske kommer til at lave noget rod i pc systemet.

flere Biblioteker her i Danmark bruger sådan et system

Ham der er administrator han fik det ikke lige til at fungere sådan som det var hensigtet,

Det kunne være nogen kunne hjælpe..

jeg lader ? stå åbent lidt endnu

JH
Avatar billede Jannickhess Professor
19. februar 2016 - 17:53 #4
Da jeg bor et sted hvor vi har lidt fælles pc,er der kan bruges af ikke
it tekniske personer, har en ansat forsøgt at sætte noget spæring op som ikke virker helt efter hensigten man kan f.eks ikke downloade apps
win 10 lommeregneren kunne trænge til en updatering

Jeg kan ikke bruge nogen af svarene desværre

KH

Jannick