Avatar billede Jolles Professor
10. december 2015 - 15:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel. Tal bliver til datoer

Jeg har kopieret et regneark ind ved siden af et andet, men nu er alle tal i kolonnen "alder", der kan forveksles med datoer blevet til datoer.
8-11 er blevet til 8-nov, 7-9 blev til 7-sep osv.
Mange på Eksperten har oplevet det samme, ser det ud til, men jeg har ikke kunnet finde et svar, jeg kan bruge.
Skal jeg virkelig til at sætte ' ved de mange "datoer" eller er der nogen, der i mellemtiden har fundet en genial løsning? Hvorfor bliver indtastede tal overhovedet til datoer?
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. december 2015 - 15:51 #1
Prøv at markere den kolonne det drejer sig om, højreklik og vælg formatter fra rulletekst. Prøv evt. dette i et ark der virker som ønsket, og se hvilken formattering der er valgt.
Avatar billede buddy45 Juniormester
10. december 2015 - 17:15 #2
Prøv at formatere kolonnen til text inden du indsætter.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
11. december 2015 - 08:14 #3
Ja.. Du skal ændre hele kolonnen til tekst, inden du indsæter:

https://gyazo.com/f866c0e7806562190cd70e8361433116
Avatar billede Jolles Professor
18. januar 2016 - 22:36 #4
Tak Uvanga, læg et svar til points, og tilgiv den lange svartid. Det er en svipser.
Avatar billede Uvanga Ekspert
19. januar 2016 - 15:46 #5
Hermed et svar, og selvtak.