Avatar billede durd Nybegynder
21. august 2001 - 11:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Fjerne mellemrum lavet af DW...

Jeg har et problem og det er at Dreamweaver fucker mine koder up. Problemet er at den laver de vildeste mellemrum du overhovedet kan forestille dig mellem mine koder. Jeg vil derfor høre om der er en der har et godt råd til hvordan jeg skal få de gigantiske mellemrum væk, og hvordan jeg kan forhinde Dreamweaver i at lave dem igen...

Er der eventuelt nogen der har skrevet et program (eller vil lave et) til at fjerne et overtal af \"newlines\"???
Avatar billede kmal Nybegynder
21. august 2001 - 11:26 #1
Hvilken version bruger du?
Avatar billede durd Nybegynder
21. august 2001 - 11:32 #2
4.0, men det betyder ikke noget, for jeg skal bare have fjernet mellemrummene. Både 3.0 og 4.0 laver de der gigantiske mellemrum...
Avatar billede kmal Nybegynder
21. august 2001 - 11:33 #3
Jeg oplevede det kun i 3.0, har ikke været ude for det i 4.0.

I øvrigt mener jeg spørgsmålet ER besvaret (søg selv på det)
Avatar billede durd Nybegynder
21. august 2001 - 11:40 #4
Jeg mangler stadig at få oplyst en god editor der kan fjerne mellemrummene. Helst en jeg kan downloade gratis. Det skal nok passe at det var DW3 der lavede de der mellemrum... :]
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2001 - 11:49 #5
har du et sted hvor vi kan se hvad det er for nogle mellemrum du taler om?
Avatar billede durd Nybegynder
21. august 2001 - 11:55 #6
Jep tjek www.limer.dk - Den er god nok. Der er de VILDESTE newlines....
Avatar billede durd Nybegynder
21. august 2001 - 12:03 #7
Sætter flere points af.. Så hjælp mig dog ... ;[
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2001 - 12:08 #8
jeg må nok melde pas - har ikke set det før
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. august 2001 - 12:09 #9
Prøv lige

Edit->Prefference->Code Format står denne værdi til dit OS ?
Avatar billede durd Nybegynder
21. august 2001 - 12:12 #10
Jamen det jeg har brug for er en editor der kan fjerne de overflødige new-lines. Det kan jo være lige meget hvordan det er sket nu, for jeg har lige fået DW4, så det skulle ikke ske igen. vil bare gerne have rettet min kode...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. august 2001 - 12:24 #11
Prøv denne extension. Jeg ved ikke om det funger men det skader ikke at prøve den.

http://www.macromedia.com/exchange/ultradev/

søg på :

Cleanup FrontPage HTML Sitewide Extension
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. august 2001 - 13:21 #12
glem den extension igen, den dutter ikke.

har prøvet alle de forskellige ting der ligger i UD, men ......intet

har også prøvet i word men der kan heller ikke lige umiddelbart fjernes overflødige linier.

Prøv evt. at spørge i MM\'s news group \'macromedia.ultradev\' eller \'macromedia.dreamweaver\'
Avatar billede avlund Nybegynder
21. august 2001 - 14:13 #13
Har du prøvet at installere DW igen?

Det har virket for mig, hvor den fuckede min kode op og jeg så geninstallerede. Grunden til at den gør det ligger i den automatiske koderetter (HTML Source Cleanup), der OGSÅ virker selv om man ikke beder den explicit om det. Der er en tekstfil, der styrer den. Det står der en del om i help-funktionen i DW.
Avatar billede durd Nybegynder
21. august 2001 - 20:13 #14
avlund> du har da vist ikke rigtigt fulgt med i samtalen her... Mit problem er at få fjernet de overflødige \"new-lines\". Jeg vil skide på hvorfor Dreamweaver 3.0 ødelægger mine koder for jeg bruger ikke den varsion mere, så det er ikke problemet. Spørgsmålet er: HVORDAN FÅR JEG FJERNET ALLE DE \"NEW-LINES\"...???
Avatar billede avlund Nybegynder
21. august 2001 - 20:54 #15
Ja, jeg har tydeligvis misforstået den her del

\"og hvordan jeg kan forhinde Dreamweaver i at lave dem igen...\"

da du åbenbart ikke ønsker et svar på det alligevel. Sorry, jeg tog fejl.
Avatar billede durd Nybegynder
22. august 2001 - 09:54 #16
avlund> Jeg fik jo svaret på første del af spørgsmålet i starten... Fik at vide at det var DW3 der ødelagde koden. Derfor har jeg kun et spørgsmål nu.. HVORDAN FÅR JEG FJERNET ALLE DE \"NEW-LINES\"...???
Avatar billede jelzin101 Praktikant
22. august 2001 - 09:59 #17
øhm.... notepad ....
Avatar billede avlund Nybegynder
22. august 2001 - 10:49 #18
DW 4 laver skam også førnævnte mellemrum. Det har intet at gøre med versionen, men det defineres i førnævnte tekstfil.

Ang. det andet, gør følgende:

Installer Ultraedit - efter min mening verdens bedste teksteditor - hvis du ikke allerede har gjort det.

Vælg Search -> Replace.

I første linie skriver du \"^p\" og i anden linie ikke noget. Uden anførselstegn naturligvis.

Herefter er du i stand til enten at fjerne hvert linebreak et efter et, eller vælge at fjerne hele spanden på én gang.
Avatar billede avlund Nybegynder
22. august 2001 - 10:51 #19
Hvis den bare laver dobbelt linieafstand, og det er det du vil have fjernet, kan du selvfølgelig bare replace \"^p^p\" med \"^p\", men det siger jo sig selv.
Avatar billede durd Nybegynder
02. september 2001 - 14:55 #20
Takker mange gange for hjælpen avlund. Ultra Edit virker sq...
Avatar billede avlund Nybegynder
03. september 2001 - 17:15 #21
Ja for fa\'en! Jeg elsker det program. Og tak for points.